петак, 25.02.2011, 16:40 -> 18:59
štampaj„Кориолан“, прича без хероја
Редитељ адаптације Шекспирове приче о славном римском војсковођи у Београд се вратио да би отворио ФЕСТ. Драма о рату, борби за власт, политичкој манипулацији народом, према оцени Рејфа Фајнса, нема хероја и носи сложену поруку.
Славни британски глумац и редитељ Рејф Фајнс, чији ће филм Кориолан вечерас отворити 39. ФЕСТ, рекао је да се у Београд, где је филм сниман, вратио са помешаним емоцијама среће и туге.
„Помало сам тужан, јер је једно изванредно време које смо провели овде завршено, а срећан сам, јер је то било сјајно искуство. То је био мој први филм и срео сам много дивних људи који су ме подржали", рекао је прослављени глумац на конференцији за новинаре у Центру „Сава".
„Велика је срећа да смо имали подршку у Београду од свакога, од министра унутрашњих послова (Ивице) Дачића до градоначелника (Драгана) Ђиласа и много других људи је помогло, чак и професионални полицајци и војници. Затим, грађани Панчева који су били стрпљиви када смо на улицама снимали ратне сцене", рекао је Фајнс. Према његовим речима, помоћ и подршку које су пружене екипи веома цени.
„Без тога не бисмо могли да урадимо овај филм", навео је Фајнс и нагласио да је спреман да поново ради у Србији, али је поручио надлежнима да би било нужно да се уведу пореске олакшице за иностране продукције.
Коментаришући поруке Кориолана, драме о рату, борби за власт, политичкој манипулацији народом, британски глумац рекао је да Шекспир није дао једноставну поруку.
„Све поменуте теме су ту да публика размишља о њима. Кориолан је чиста трагедија. Чини ми се да њен крај оставља публику у мислима о јаду тога шта значи бити човек", објаснио је глумац и редитељ и додао да то није прича која носи много наде.
Кориолан ни јунак, џелат нити жртва
Према његовим речима, прича га је увек остављала са осећањем безнађа због сталне дисфункционалности људског рода.
„У тој причи нема хероја", изјавио је Фајнс.
Будући да у филму игра и главну улогу - римског војсковођу Кориолана и добро познаје карактер лика, оцењује да он није ни јунак, џелат нити жртва, већ је намерно вишесмислен.
„Кориолан није једно од то троје, већ све то у исто време."
Што се тиче одлуке да радњу пребаци у данашње време, новопечени редитељ каже да је следио свој инстинкт.
„Дуго сам носио идеју о овом филму. Схватио сам да је најбоље да га поставим у савремено доба да би се прича боље повезала са публиком. Када су нам ликови слични, носе наочаре или седе у кафеу, то смањује театралност и боље укорењује причу", објаснио је Фајнс, али је додао да је тако и јефтиније.
„Било је тешко наћи средства за овај филм, а са костимима и сценографијом из епохе то никако не бисмо могли".
Фајнс је поновио да је за место снимања одабрао Београд после разматрања локација у Хрватској, Босни и Румунији.
„Била ми је потребна престоница да 'игра' Рим, а овдашње локације су далеко супериорније од осталих. Београд видим као моћан град, његове улице одишу историјом. То је одговарало мом виђењу овог филма", прецизирао је 48-годишњи уметник.
Коментаришући место снимања и наводе да упућује на недавне сукобе на овим просторима, Фајнс је нагласио да је у Кориолану реч „о сваком рату - био он на Балкану, у Ираку, Авганистану, Чеченији, Северној Ирској, о сваком грађанском рату у урбаном окружењу који не можемо да зауставимо".
Продуценткиња Габријела Тана, ћерка „нашег човека у Холивуду" Дана Тане, изјавила је да би, као и Фајнс, желела да поново ради у Србији, одакле је пореклом.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар