Otvaranje obilaznice oko Beograda – ostvarenje višedecenijskog sna izmeštanja dela saobraćaja iz prestonice
Obilaznicom oko Beograda, od Dobanovačke petlje do Bubanj Potoka, od sutra će se moći za manje od pola sata, u šest saobraćajnih traka. Poslednja deonica obilaznice od Straževice do Bubanj Potoka svečano će biti otvorena večeras uz prisustvo državnog vrha. Ugovorena vrednost radova, na tri deonice završenog sektora B, iznosi 227,7 miliona evra.
Višedecenijski san izmeštanja dela saobraćaja iz prestonice uskoro će biti ostvaren. Na sektoru B obilaznice oko Beograda, ukupne dužine 20,4 kilometra, izgrađena su četiri tunela, 22 mosta i dve velike petlje.
Sekretar Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Mihajlo Mišić ističe da je izgradnja obilaznice počela još krajem osamdesetih godina prošlog veka.
"Ova obilaznica je paradigma moje inženjerske generacije i sada, pred penziju, ćemo praktično završiti ovaj deo do Bubanj Potoka", kaže Mišić.
Radovi na sektoru B, od mosta na Savi kod Ostružnice do Bubanj Potoka, počeli su u septembru 2018. godine. Iako je ambiciozno najavljeno da će radovi trajati 36 meseci, zbog pandemije i drugih izazova rok je produžen.
"Uspešan završetak svake deonice zasnovan je na naporima i doprinosima svakog zaposlenog. Projektni tim veoma ceni naporan rad svakog zaposlenog i svaku kap znoja koju su prolili za projekat", ističe menadžer projekta Liu Menglu iz kompanije "Pauer Čajna".
Projektovana za brzinu od 120 kilometara na sat, obilaznicom oko Beograda dugom 47 kilometara, putovaće se mnogo brže, bez stvaranja gužvi na Gazeli ili Autokomandi.
Vozače će kontrolisati četiri vrste kamera
Iz jedinstvenog centralnog sistema nadzora i upravljanja pratiće se saobraćaj, vozače će kontrolisati četiri vrste kamera - za frekvenciju saobraćaja, prepoznavanje registracija, kontrolu brzine, kao i za detekciju vangabaritinih vozila.
"Uz novu pogonsku stanicu izgrađena je i potpuno nova crpna stanica sa rezervoarima koji mogu da prime 100.000 litara vode i novom pumpom za novu hidrantsku mrežu koja je instalirana u tunelu Beli Potok", navodi Jovica Radić iz kompanije "Pauer Čajna".
Na poslednjem delu sektora B od tunela Straževica do petlje Bubanj Potok izgrađeno je mostova ukupne dužine 913 metara, nadvožnjaka ukupne dužine 870 metara, tunel Beli Potok dužine 360 metara i petlje Avala i Bubanj Potok.
"Sa pravca E70, iz pravca Novog Sada skrećemo auto-put na obilaznicu, presecamo auto-put iz pravca Zagreba, sa severa, severoistoka i severozapada i praktično sav taj saobraćaj dalje, kao jednim kolektorom obilaznicom vodimo oko Beograda do petlje Bubanj Potok", objašnjava Mihajlo Mišić
U planu je nastavak radova i izgradnja sektora C, dužine oko 31 kilometar, koji podrazumeva tunele, petlje i spajanje obilaznice od Bubanj Potoka, preko Vinče do Pančeva, kao i izgradnja obilazne železničke pruge na istom pravcu u dužini od oko 29 kilometara.
Коментари