Читај ми!

Prodaja automobila na nivou devedesetih

Jedva 300 kragujevačkih "fijata" i tek desetine drugih marki automobila proda se svakog meseca u Srbiji. Prodaja automobila je na nivou iz devedesetih godina. Veliki proizvođači zatvaraju filijale i sele ih u okolne zemlje. Uvoznici predlažu set mera kako bi se situacija promenila.

U sektoru prodaje automobila, u Srbiji je ove i prošle godine otpušten je veliki broj radnika, a desetine dilera novih vozila više ne radi. U prvoj polovini ove godine, prodaja je na nivou iz devedesetih godina - prodato je tek 11 hiljada vozila.

Uprkos subvencijama i najnižoj kamati, jedva da se u Srbiji mesečno proda 300 "fijata 500L", a prodaja ostalih marki meri se tek desetinama prodatih automobila.

"Kada poredimo 2011. godinu, kada je takođe u Beogradu održan Sajam automobila, pad prodaje je 50 odsto. A kada poredimo jednu stabilnu 2008. godinu, kada je u prvih šest meseci prodato 30.000 vozila, pad je tri puta veći", navodi predsednik Udruženja uvoznika automobila i delova Srbije Miloš Petrović.

Da bi se situacija promenila, uvoznici predlažu set mera. Najpre vraćanje akcije "staro za novo", gde se deo poreza obračunava na razliku cene novog i polovnog vozila koje se otuđuje.

Zatim, uvođenje reda u uvoz polovnih automobila, jer sada važi uredba o motorima "evro 3", a za nove je norma podignuta na "evro 5".

Uvoznici podsećaju i da se takse za ekologiju naplaćuju u punom iznosu, iako automobili na ekološki pogon nemaju stimulans pri kupovini.

Povrh toga, kubikaža automobila je oporezivana prilikom registracije bez ikakvih kriterujma - stari automobili velikih kubikaža većinom završavju na otpadima, jer niko nema para da ih registruje.

Milan Vukasović iz "Verano motorsa" kaže da registracija za automobile preko 3.000 kubika košta više od samog automobila.

"Postoji širok spektar mera kojima se može pomoći uvoznicima i novih i polovnih vozila, ali za to je potrebna efikasna akcija nadležnih", navodi Vukasović.

Najveći pad, gotovo 10 puta, beleži se u prodaji komercijalnih vozila.

Dagan Nenadović iz "Opela Srbija" ističe da je biznis kod nas u silaznoj putanji. "Naročito mali, privatni biznisi. Jednostavno, ljudi pokušavju da prežive sa onim što imaju, bez obnavljanja svojih voznih parkova", kaže Nenadović.

Uvoznici kažu da je krajnje vreme da država povuče neke poteze jer će situacija na kraju godine godine biti poražavjuća.

Mnogi veći proizvođači najverovatnije će zatvoriti predstavništva. Da bi se ponovo otvorile, biće potrebno najmanje pet godina, a za to vreme, njihove centrale za prodaju biće izmeštene u Budimpeštu, Sofiju i Bukurešt.

Број коментара 3

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 24. мај 2025.
13° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом