IN MEMORIAM: Vojkan Borisavljević

Najveću pažnju posvetio sam temi za najavnu i odjavnu špicu, koja je ujedno bila i lajtmotiv serije, a posebno sam obradio korzo u Gradini i ljubavnu temu dvoje glavnih protagonista, koje su igrali tada mladi Petar Božović i Ljiljana Dragutinović

Mnogo više od igre

Priredila: Dragana Bošković
RTS Izdavaštvo, 2019.

 

 

VOJKAN BORISAVLjEVIĆ O SLOBODANU STOJANOVIĆU I TV SERIJI „VIŠE OD IGRE"

Slobodana Stojanovića upoznao sam davne 1969. godine, kada sam kao mlad, 22-godišnji kompozitor pravio svoje prve korake u svetu teatra. On je bio tada umetnički direktor Savremenog pozorišta, sa scenama na Crvenom krstu, i na Terazijama.
Naš drugi značajan susret odigrao se prilikom saradnje na seriji Više od igre, koja je realizovana 1977. godine. Televizija Beograd je tada imala svoj „zlatni period", a na njenom čelu su se nalazili istaknuti srpski intelektualci, kao što su Milan Vukos, Zora Korać, Muharem Pervić, Borivoje Mirković, Vasilije Popović, Filip David. Slobodan je napisao izuzetno kvalitetan i inspirativan scenario, koji je pokrenuo reditelja Zdravka Šotru i mene, kao kompozitora, da napravimo jednu od najboljih TV serija na ovim prostorima.
Sjajna glumačka ekipa u kojoj su, između ostalih, bili Petar Božović, Ljiljana Dragutinović, Slobodan Đurić, Zoran Radmilović, Pavle Vujisić, Đuza Stoiljković, Voja Brajović, Miloš Žutić, Nikola Simić, Žika Milenković, Slobodan Aligrudić i mnogi drugi, dala je ovom projektu svoj neprocenjiv doprinos. Serija se nekoliko meseci snimala u živopisnom mestu Ivanjici, na zapadu Srbije. Nisam, nažalost prisustvovao snimanju, jer sam zapravo u ekipu ušao kasnije, kao zamena jednom mom uvaženom kolegi, koji je iz nekih svojih razloga bio sprečen.
Tada se radilo sa filmskom trakom, a slika i muzika su se postavljale na starim montažnim stolovima, koji su se nalazili u studiju na Beogradskom sajmu. Imao sam zaista sjajne uslove za rad i dovoljno vremena da sve uradim prema svojim zamislima. Najpre sam pročitao scenario, a zatim su mi reditelj Zdravko Šotra i montažer Petar Aranđelović pokazali montiran filmski materijal i dali indikacije. Svaku epizodu serije smo posebno analizirali, odredili mesta za muziku, a zatim štopericom utvrdili vreme trajanja pojedinih muzičkih numera.

Šotra je želeo da se posebno posvetim tematskom radu, pa sam tako najpre osmislio nekoliko muzičkih tema koje je trebalo da prate određena ključna mesta, likove i situacije. Najveću pažnju posvetio sam temi za najavnu i odjavnu špicu, koja je ujedno bila i lajtmotiv serije, a posebno sam obradio korzo u Gradini i ljubavnu temu dvoje glavnih protagonista, koje su igrali tada mladi Petar Božović i Ljiljana Dragutinović.

Značajna okolnost je bila što sam za studijsko snimanje muzike imao na raspolaganju Veliki revijski orkestar RTB-a sa dirigentom Vojislavom Simićem i sjajnim ton-majstorom Stevanom Borotićem, tako da sam uspeo da reditelju ponudim pravu primenjenu muziku, koja se u potpunosti stapala sa slikom. Muzika u ovoj seriji nije nametljiva već, kroz stvaranje adekvatnog romantičnog zvuka, doprinosi ubedljivosti svake scene i na pravi način podržava kvalitet teksta, glume i režije.
Slobodan Stojanović je bio veliki pisac, ali u isto vreme veoma skroman čovek, toplina njegovog ponašanja govorila je o njegovom karakteru, a sve te osobine mogu se u potpunosti videti u njegovom stvaralaštvu, posebno u televizijskoj seriji Više od igre. Velika mi je čast i zadovoljstvo što sam bio deo te ekipe.

субота, 10. мај 2025.
12° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом