Kompozitor meseca – Aleksandar Zemlinski

Nastavljamo ciklus koji smo ovog aprila posvetili obeležavanju 150 godina od rođenja Aleksandra Zemlinskog.

Na prelasku iz 19. u 20. vek, dela Aleksandra Zemlinskog bila su svuda prihvaćena i cenjena. No entuzijazam za njegovo stvaralaštvo je polako počelo da jenjava početkom druge decenije 20. veka, te ga je to dodatno podstaklo da 1911. godine prihvati mesto muzičkog upravnika u Novom nemačkom teatru u Pragu. Premda zbog obaveza nije imao dovoljno vremena da se bavim komponovanjem, neka od njegovih najboljih dela datiraju upravo iz ovog praškog perioda, kao što su Lirska simfonija, Drugi gudački kvartet, pesme na stihove Morisa Meterlinka kao i opere Firentinska tragedija i Patuljak. Njegovi asistenti u tom periodu bili su Klajber, Vebern, Šel i Viktor Ulman. Osnivanjem Češke Republike 1918. godine, položaj nemačke manjine u toj državi postao je nesiguran, ali se Zemlinski pokazao kao spretan diplomata, obezbeđujući u tom trenutku budućnost Nemačkog državnog teatra. Godine 1920. postavljen je na mesto rektora Nemačke akademije za muziku i likovne umetnosti, a jedan od njegovih učenika bio je i Hans Krasa. Često je nastupao kao gostujući dirigent sa Češkom filharmonijom, a kao operski dirigent podigao je nivo muziciranja pozorišnog ansambla na viši nivo, a najviše su cenili njegove interpretacije dela Mocarta i Štrausa.

Autorka emisije Jelena Damjanović



Коментари

Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
C.T. Toraksa
Поштујте правила пре давања крви на анализу
Adaptacija
„Буђење пацова“ – ново рухо филмског класика Живојина Павловића
slobodan izbor ishrane
Главни град Финске избацује месо како би заштитили климу, осим у ретким изузецима
Prijava za kviz Slagalica
Пријавите се