понедељак, 15. јун 2020, 22:55
Imaginarni pejzaži
Album „Landscape Architecture” Kristine Vancu i Džona Olsoa Beneta, objavljen za njihovu izdavačku kuću Editions Basilic, 20. maja ove godine.
Ovo ostvarenje je snimljeno tokom tri dana u sklopu rezidencijalnog boravka umetnika u Briselu, krajem 2018. godine. Završni miks je napravljen u kućnom studiju, a mastering je uradio nemački elektroničar Štefan Matju. Album je satkan od fragmenata odsviranih na klaviru i klavijaturama okruženih enigmatičnom elektronikom izvedenom na analognim sintisajzerima, i snimcima konkretnih, prirodnih zvukova, pre svega ulične buke, pokreta vode i ptičjeg peva. Zvuci okruženja ulaze u suptilni i nepredvidivi preplet sa instrumentalnim deonicama, stvarajući smirene, kontemplativne i ogoljene sonične pejzaže. U stvari, Vancu i Olso Benet stvaraju muziku koja ima snažno vizuelno zaleđe. Podsetimo se da je njihov album prvenac Razmišljanja o tački dok putuje prema površini nastao kao zvučna kontemplacija na panoramski crtež umetnika Zina Tejlora, dok su numere koje večeras slušamo, kako ih umetnici evokativno nazivaju, „udaljeni vrtovi misli i konceptualne kolonade”. Iako je ovaj put „pejzažna arhitektura" iz naslova imaginarna tj. nije vezana za konkretne primere, ona je itekako prisutna u načinu na koji Kristina Vancu i Džon Olso Benet oblikuju svoje apstraktne zvučne bašte. Pred nama je muzika koja poseduje određenu impersonalnu prostornost, u čije se gotovo bele „kubuse” smeštaju misteriozni i intrigantni akustički objekti koji nam omogućavaju kulise za posvećeno slušanje i kontemplaciju.
Urednica Ksenija Stevanović
Коментари