Imaginarni pejzaži

Predstavićemo numere sa najnovijih, martovskih albuma Emanuela Victuma (Songs of Love and Loss) i Lusi Rejlton (Paradise 94), koji oboje svoje matične instrumente, violu i violončelo, ugrađuju u inovativne sonične instrumente.

Debi ostvarenje Lusi Rejlton je pod nazivom Paradise 94 objavljeno za kuću Modern Love. Rejltonova je poznata pre svega kao violončelistkinja koja je sarađivala sa brojnim imenima eksperimentalne scene, kao i sa stvaraocima savremene muzike. Na ovom ostvarenju ona pravi jednu vrstu autobiografskog prikaza sopstvenog istraživanja i rada u proteklim godinama. Ona na apstraktan način, koji duguje savremenim muzičkim praksama, kombinuje zvuk svog instrumenta sa semplovima, zvukom sintisajzera i terenskim snimcima. Pred nama je izuzetno zanimljivo ostvarenje koje se bazira na kolažnom principu. Njen način rada je drugačiji od onih koji se najčešće sreću na polju eksperimentalne elektronike, jer se oseća snažan uticaj širokog polja savremenih muzičkih praksi koje često ostaju nedovoljno istražene kod elektroničara čiji je bekgraund u klupskoj i tehno muzici. Ovde je u pitanju jasno posezanje za arsenalom kompozitorskih prosedea, ali i za psihoakustičkim eksperimentima i traženjem neposredne, visceralne afketivnosti koja je svojestvena živim i nekontrolisanim improvizacijama. Takođe, jasno je i poznavanje istorije i tehnika sopstvenog instrumenta, kao i zaleđa klasične muzike, što dolazi do izražaja u numeri For J. R. u kojoj se čuje citat Bahovog korala u orguljama.

Ostvarenje Pesme o ljubavi i gubitku izraleskog muzičara Emanuela Victuma objavljeno je za lejbel Eliean Recordings.

Emanuel Victum je incijalno studirao violu na Školi za muziku Menhetna, da bi kasnije nastupao sa kamernim orkestrom Orfej, Berlinskom državnom kapelom i ansamblom Intercontemporain. Poslednjih godina bavi se spajanjem terenskih snimaka unutar elektronske zvučne tapiserije, u okviru specifičnih audiovizuelnih projekata posvećenih zvucima i slikama gradova. Na svom najnovijem albumu, Victum vraća fokus na violu i ljudski glas, kako bi stvorio izuzetno emotivne kompozicije inspirisane haiku stihovima i posvećene jednom godišnjem dobu. Bliže, Victum pokušava da opiše cikličnu prirodu našeg emotivnog života koristeći drevnu narativnu potku četiri godišnja doba. Od jedne jeseni do druge u našim životima se dešavaju tihe promene u bivstvovanju i samospoznaji.

Urednica Ksenija Stevanović



Коментари

Nena
Мамурлук – како преживети дан после
Cigarete
Шта ми се догађа с организмом кад престанем да пушим?
Decija evrovizija
Дечја песма Евровизије
ablacija
Шта је превенција за изненадне болести
Gdjj
Комшије