Kultura na medijskom tržištu

Skrajnuta i poželjna

Kada se vest iz kulture nađe na naslovnoj strani, poseta kulturnim stranama na internet izdanju poraste u proseku dva do tri puta. Ovo se pokazalo kao pravilo u domaćoj štampi. Problem je što je vest iz kulture na naslovnoj strani „čudo koje se retko sreće". Da „zlo bude veće", većina dnevnih novina gotovo da i nema „kulturne strane". Umesto njih, pojavile su se „zabava", „šou biz", „lajf stajl"...

S druge strane, mediji su nezamenljivi u promociji kulture i njenih vrednosti. Sama kultura predstavlja proces kreiranja i prenošenja obrazaca, postupaka i ponašanja, a oni u suštini oblikuju i održavaju određenu zajednicu. Autoritet kulture zbog toga poseduje moć da harmonizuje društvo i stvara ambijent za njegov skladan i uspešan razvoj.

Uprkos svemu tome, kultura i kulturni sadržaji u našim medijima nemaju dobar status. Uglavnom su na margini, sa slabim izgledima da se trend promeni. Zašto je to tako, koja je prava mera kulture i kakva je medijska i kulturna politika poželjna ‒ za Rečeno i prećutano govore Dragan Nikodijević, dekan Fakulteta za kulturu i medije, i Marija Đorđević, urednik Kulturnog dodatka Politike.

Urednik i voditelj emisije je Radovan Pantović.

 

Коментари

Re: Poreklo
Чије гене носе народи у региону
Imam novcic od 1 centa dole je vrednost ponudjena 6000 dinara
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Imam mali novcic 1 cent
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Косовски вез
Нематеријална културна баштина Србије – косовски вез
Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара