среда, 09. сеп 2020, 12:05
Kultura na medijskom tržištu
Skrajnuta i poželjna
Kada se vest iz kulture nađe na naslovnoj strani, poseta kulturnim stranama na internet izdanju poraste u proseku dva do tri puta. Ovo se pokazalo kao pravilo u domaćoj štampi. Problem je što je vest iz kulture na naslovnoj strani „čudo koje se retko sreće". Da „zlo bude veće", većina dnevnih novina gotovo da i nema „kulturne strane". Umesto njih, pojavile su se „zabava", „šou biz", „lajf stajl"...
S druge strane, mediji su nezamenljivi u promociji kulture i njenih vrednosti. Sama kultura predstavlja proces kreiranja i prenošenja obrazaca, postupaka i ponašanja, a oni u suštini oblikuju i održavaju određenu zajednicu. Autoritet kulture zbog toga poseduje moć da harmonizuje društvo i stvara ambijent za njegov skladan i uspešan razvoj.
Uprkos svemu tome, kultura i kulturni sadržaji u našim medijima nemaju dobar status. Uglavnom su na margini, sa slabim izgledima da se trend promeni. Zašto je to tako, koja je prava mera kulture i kakva je medijska i kulturna politika poželjna ‒ za Rečeno i prećutano govore Dragan Nikodijević, dekan Fakulteta za kulturu i medije, i Marija Đorđević, urednik Kulturnog dodatka Politike.
Urednik i voditelj emisije je Radovan Pantović.
Autor:
Група аутора
Емитује се сваког дана од понедељка до четвртка, од 12:00. [ детаљније ]
Коментари