Савин: "Деведесете" визура ратног периода кроз женске судбине

На сцени "Раша Плаовић" Народног позоришта у Београду, сутра је премијера представе "Деведесете", писца Горана Миленковића. Представа, кроз судбине пет жена, говори о пропадању породице у бурним временима. Редитељ представе је Егон Савин, а у глумачкој подели су, између осталих, Олга Одановић и Радмила Живковић.

После режије култне представе "Тамна је ноћ" Аце Поповића, игране у турбулентним, ратним годинама, Егон Савин се, сада са новим писцем, враћа у то време.

"Горан Миленковић је млади писац, чији је ово први комад, на одређен начин подсећа на Александра Поповића у духу, па и у начину писања са доста стилизације, црног хумора, витализма и једне политичке судбине која би се могла назвати трагичном", наводи редитељ Егон Савин.

На који начин вам је било занимљиво то што су у овом комаду све женски ликови, различите животне доби?

"Када мушкарца обично нема, ако нису на ратишту, онда су у коцкарници, на пецању или послу, ко зна где, ретко се јављају и на телефон. Жене чији се животи врте око мужева, синова, браће и љубавника, везани су за те мушкарце. То је добра визура за посматрање једног ратног периода кроз женске судбине."

Како сте се одлучили да Бора Ђорђевић пише музику за представу, писао је и за представу "Тамна је ноћ"?

"Бора је на неки начин симбол деведесетих. Да није било Боре Ђорђевића, не би опстао рокенрол свих ових година."

Да ли је ово ваш дефинитивни обрачун са деведесетим у позоришту?

"Ја не волим да се позориште обрачунава са било ким. За мене је све па и деведесете повод да се ствара добар театар. Надам се да смо успели да направимо узбудљиво позориште које ће бити радо гледано."

број коментара 0 пошаљи коментар