петак, 19.11.2010, 07:27 -> 11:35
Да ли је пилот спавао?
Писања медија о паду индијског авиона, у којима се наводи да је пилот Златко Глушица спавао током лета и слетања нису тачна, каже пилот и директор Ер Индије за увођење стандарда у процедури летења Велибор Славуј.
Новински написи и агенцијске вести који, позивајући се на незваничне изворе, пишу да се индијски "боинг 737" срушио, јер је пилот Златко Глушица спавао током лета и слетања, писани су лаички и нису тачни, каже за РТС пилот и директор Ер Индије за увођење стандарда у процедури летења Велибор Славуј.
Славуј, који је учествовао у истрази, тврди да узрок несреће у близини Мангалора, у којој је погинуло 158 путника и чланова посаде, није било спавање пилота.
Резултати истраге биће најпре презентовани индијској влади, а потом и парламенту, после чега ће и јавности бити саопштен узрок несреће.
У међувремену, индијски медији објавили су незванична сазнања да је црна кутија у авиону забележила чак 90 минута хркања покојног пилота Глушице. Његове колеге, међутим, тврде да је то немогуће.
"Црна кутија служи да би се снимило последњих пола сата лета, а оно остало се брише, пошто је то бесконачна трака и стално има, само последњих пола сата лета", каже председник Синдиката линијских пилота Србије Драган Дивић.
Славуј, који је упознат са детаљима истраге, каже да је до несреће дошло због више чинилаца, који су се, у кратком временском року, десили веома искусном колеги Глушици.
"Специфичности тог аеродрома, који је врло компликован - налази се на врху брда, врло сличан носачу авиона, са прилазним равнима које су комплексне, са пистом која има успон и пад, итд. Све је врло комплексно да бисмо закључак свели на то да је неко спавао у време прилаза, што је потпуна бесмислица", каже Славуј.
У удружењу линијских пилота Србије упозоравају да су такве несреће опомена авиокомпанијама да промене прописе. Наиме, недавно су у Европи уведена правила према којима пилоти могу да буду ангажовани чак 12 сати дневно, без паузе, што сигурно утиче и на њихову способност.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар