Брод "Сип" - од олупине до туристичке атракције

Бетонски брод "Сип" на Савском кеју, један од два преостала бетонска брода у Европи, ускоро ће бити отворен за посетиоце. Други, који се налази у Музеју бродарстава у Роштоку, 2003. године проглашен је немачким националним добром. На београдском броду налaзиће се културни центар, музеј и паб.

Овај брод је пре неколико година био скоро потпуно потопљен. Пошто га нико није желео, садашњи власници су га откупили, с намером да га обнове и сачувају. Четири недеље рониоци су лопатама избацивали муљ, да би се пре тачно годину дана, брод тежак седам стотина тона издигао с речног дна. Брод је адаптиран, али је сачувана аутентична конструкција.

"Када смо се шетали и пролазили поред брода питали смо се чије је ово, што нико ништа не учини са бродом који је највећим делом био под водом. Онда смо одлучили да купимо брод и да га потпуно обновимо. То није био нимало лак посао. У дну брода се налазило око 1.500 тона муља, а са његовом тежином, брод је укупно износио скоро 2.500 тона. Нисмо смели да га извучемо дизалицом из воде, јер је постојала опасност да пукне. Пошто се бавимо дуго роњењем, недељама смо извлачили муљ и ево успели да он данас изгледа овако", каже Марко Маленић, власник брода.

Поред велике историјске вредности, брод ће ускоро постати и туристичка атракција. Ту ће се ускоро налазити културни центар, галерија, виртуелни музеј бродарства, ресторан, као и просторије туристичких организација Београда и Немачке.

"Јако се бринемо и о екологији. Новина је и то што ће се, уместо у реку, фекалије сакупљати у еколошким танкерима, а за загревање воде користиће се соларни панели. Овде ће бити организоване разне радионице, едукативна предавања за све грађане, нарочито оне који имају пловна возила, да науче како да се сачува животна средина", каже Марко Маленић, власник брода.

Посебан доживљај је спуштање у бетонски труп брода који се налази испод нивоа воде.

Брод је специфичан по томе што му је труп израђен од армираног бетона, а у њему ће се ускоро отворити паб. Од стотину бродова из ове серије, коју су Немци изградили током Другог светског рата, сачуван је још само овај и брод "Капела" у Немачкој.

Брод је направљен 1943. године, а био је намењен за превоз рањеника са Балтичког мора у Немачку. Брод је у Србију дошао као ратна одштета Немачке тадашњој "Београдско-багерској пловидби". Њихови бродови страдали су у ратном окршају у Ђердапу код некадашњег рибарског села Сип, потопљеног 1966. године приликом изградње бране, по коме је и овај брод добио име.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

уторак, 30. април 2024.
16° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво