Миловић за РТС: Срби не желе Куртијеве мостове, очекујемо да Кфор спречи изградњу
Потпредседник Српске листе Драгиша Миловић рекао је за РТС да су Срби и петицијом рекли да не желе изградњу два моста на Ибру. То је политички, ескалаторни Куртијев потез, поручује Миловић и додаје да очекује да ЕУ и Кфор спрече њихову изградњу.
Потпредседник Српске листе Драгиша Миловић рекао је да су за три дана Срби прикупили близу 4.000 потписа и јасно рекли да не желе изградњу два Куртијева моста на Ибру.
"Имали смо прилику да разговарам са помоћником генералног секретара УН за Европу, централну Азију и Америку Мирославом Јенчом да кажемо да је то политички пројекат Куртија који нема упориште у српском народу, где Срби нису консултовани. То је у сврху политичке кампање које Курти води и која ће бити интензивирана", додаје Миловић.
"Имаћемо прилику да упознамо амбасаде замаља Квинте на овим просторима, амбасадоре ЕУ на КиМ, америчку амбасаду - амбасаде свих земаља које су присутне на КиМ, припаднике Кфора, Еулекса, свих међународних мисија које се налазе на овим просторима", истиче Миловић.
ЕУ је издала саопштење у коме се каже да се мостови не могу градити без сагласности обе заједнице, односно и Срба.
Миловић каже да је очигледно да се Куртију жури, да је све рађено нетранспарентно, и да се политичка криза која влада у Приштини, неформирање скупштине – није изабран председавајући скупштине, жели пребацити на север.
Блага саопштења међународне заједнице
Међународна заједница, ЕУ за сада само благим саопштењима поручује Куртију да се суздржи од изградње та два моста и ништа више од тога, напомиње потпредседник Српске листе.
"Ми очекујемо конкретне резултате. Притисак на Приштину а пре свега, очекујемо да припадници Кфора – командант Кфора каже своје мишљење, односно да спречи изградњу та два моста", изричит је Миловић.
Подсећада је главни мост на Ибру под командом Кфора, односно безбедносних структура Еулекс полиције због небезбедности.
"Дакле, он је проходан за цивиле, за пешаке, али ако неко процени да је главни мост небезбедан како ће изградња два моста утицати на безбедност наших грађана. Ми смо против тога и зато очекујем, јер ће та два моста усложити тешку политичку и безбедносну ситуацију, да Кфор превентивно делује и да спречи изградњу та два моста јер је Кфор најодговорнији за стабилност, мир и безбедност свих грађана које живе на овим просторима“, подвукао је Миловић.
Идеја о мостовима увукла напетост
На Ибру постоје три моста која су проходна за возила и за пешаке. "Тај изговор о слободи кретања не постоји. Ово је један политички пројекат, есклаторни потез Куртија и очекујемо да ЕУ и Кфор спрече изградњу та два моста", поновио је Миловић.
Сама идеја о мостовима увукла је напетост а како се локални избори приближавају она ће расти, наводи Миловић.
Иначе, специјално тужилаштво у Приштини покренуло је истрагу о питању уговора за изградњу нових мостова преко реке Ибар између северног и јужног дела Косовске Митровице, због сумњи на злоупотребу јавних средстава.
Српска роба недостајала свим потрошачима
Говорећи о српској роби на КиМ, Миловић наводи податак да је у првих шест месеци 2024. године увоз српске робе на КиМ износио око 50 милиона евра, а за првих шест месеци ове године око 110 милиона евра.
"То говори колико је недостајала српска роба свим потрошачима, пре свега Србима које живе на КиМ, али и осталим заједницама", закључио је Миловић.
О скенерима за контролу робе
Осврћући се на саопштење амбасаде Немачке у Приштини да ће скенери за контролу робе бити испоручени тек наредне године, Миловић је истакао да је и прошле године председник Србије Александар Вучић рекао да сумња у искрене намере власти у Приштини да дозволе улазак српске робе.
"Надам се да ће то међународна заједница препознати јер се тиме крши Цефта споразум и да ће се омогућити слободан проток робе и капитала, као и да ће бити отворени и други прелази, а не само прелаз на Мердару", додао је Миловић.
Миловић каже да су огромни проблеми и тешкоће Срба на КиМ, да недостају лекови и инфузиони раствори и подсетио да је за српску робу отворен само прелаз на Мердару, где се чека и по неколико дана, а да све то поскупљује транспорт.
Коментари