Избори у Београду између политике и математике – Слађана Коматина из Цесида о две опције за формирање власти

Слађана Коматина из Цесида каже за РТС да је у Београду, поред формирања већине са листом Бранимира Несторовића, могуће и формирање мањинске власти коју би чиниле СНС и СПС уз подршку Несторовићевог покрета "Ми, глас из народа". Друга и извеснија опција је, додаје Коматина, прелазак одборника у другу политичку опцију. Што се тиче жалбе опозиције Уставном суду, напомиње да процес формирања власти у Београду ни на који начин неће бити заустављен чекањем одлуке, а да суд може у потпуности поништити или вратити изборе у одређени моменат.

Градска изборна комисија објавила је коначни распоред мандата у Скупштини града Београда, а однос политичких снага одређује неколико математички могућих опција за формирање градске власти.

Једна могућа опција је да се договоре СНС, СПС и "Ми, глас из народа", и да формирају владајућу већину која би имала 60 одборника. За већину је потребно 56.

Математички могућа опција је и да се одборници "Србије против насиља", коалиције НАДА и "Ми, глас из народа" договоре и формирају већину од 56 одборника.

То је мање могуће, јер је доктор Бранимир Несторовић више пута децидирано поновио да не жели да формира коалицију са "Србијом против насиља".

Слађана Коматина из Цесида рекла је у Београдској хроници да постоје још две могућности.

Једна је формирање мањинске власти у Београду, коју би чиниле Српска напредна странка и Социјалистичка партија Србије уз подршку покрета "Ми глас из народа".

Друга и извеснија опција је, додаје Коматина, прелазак одборника у другу политичку опцију, тако да би СНС и СПС могли да формирају власт.

"Оно што може бити негде извеснија опција, и то је нешто о чему смо сведочили у претходним годинама, имајући у виду да Социјалистичкој партији Србије и Српској напредној странци фале само два мандата за формирање власти у Београду, а ми смо видели да су раније одређени одборници који су у београдску скупштину улазили са једне политичке опције, прелазили у неку другу политичку опцију, то је свакако могућност и после ових избора", објашњава Коматина.

О новим изборимa: Највеће питање је разлог због којег би до њих дошло

Једна од опција је и да не дође до политичког договора о формирању већине, што Београд води у нове градске изборе.

Коматина каже да је о томе врло тешко дати оцену у овом моменту и подсећа на став представника покрета "Ми – глас из народа" да су они најближи управо новим изборима у Београду.

"То би за њих можда било најбоље решење имајући у виду да би они у ове изборе ушли као парламентарна странка, али опет кажем, с обзиром на чињеницу да недостају само два одборника у Београду, свакако не треба одбацити могућност да ће београдска власт у наредном периоду бити формирана", каже Коматина.

Када је реч о томе коме би највише одговарали нови избори, Коматина истиче да је највеће питање разлог због којег би до њих дошло.

"Уколико би до избора дошло због одређеног притиска који постоје од стране јавности и протеста који се дешавају или међународног притиска, свакако да би опозиција била у значајно бољем положају. Уколико би до избора поново дошло због одлуке Српске напредне странке или чињенице да се скупштинска већина не може формирати, претпостављам да великих разлика у резултатима избора не би било", објашњава Коматина.

Да ли ће жалба опозиције Уставном суду утицати на процес

Опозиција оспорава резултате избора и поднела је жалбу Уставном суду.

Коматина напомиње да процес формирања власти у Београду ни на који начин неће бити заустављен чекањем одлуке Уставног суда.

"Овај процес ће се наставити невезано за одлуку Уставног суда, до њеног доношења. Уставни суд као такав може у потпуности поништити ове изборе или вратити ове изборе у одређени момент дешавања, на пример предаје изборних листа", наводи Коматина.

Такође, додаје да је важно да Уставни суд нема некакво временско ограничење или некакав рок за доношење своје одлуке, мада се очекује, имајући у виду хитност ситуације, да ће одлука бити донета брже него генерално.

Рокови другачији него на републичким изборима, када би могао бити изабран градоначелник

Што се тиче рокова за формирање градске власти, Коматина напомиње да су они нешто другачији у односу на републичке изборе.

"Очекује се да ће председник београдске скупштине из претходног сазива у наредних 10 дана заказати конститутивну седницу београдске скупштине. Ова конститутивна седница мора да се одржи у року од 30 дана од момента објављивања решења о расподели мандата за одборнике", наводи Коматина.

За разлику од републичке скупштине, која се сматра конституисаном у моменту верификације две трећине мандата, код градске власти, објашњава Коматина, скупштина је верификована у моменту када се изаберу председник и секретар Скупштине, што јасно указује да мора да се говори о одређеној скупштинској већини.

"Закон о локалној самоуправи даје рок од два месеца од резултата избора за конституисање локалних парламената, тако да имајући то у виду, негде до почетка марта можемо говорити о року за конституисање београдске скупштине. Након тога постоји рок од још месец дана да се изабере градоначелник Београда, што нам даје рок до почетка априла", закључује Коматина.

субота, 27. април 2024.
15° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво