петак, 07.01.2011, 10:31 -> 12:10
štampajКинеска "купон генерација"
Млади Кинези све више купују уз попусте, због чега их називају "купон генерација". Купоне у Кини деле сви, киосци брзе хране, тржни центри, супермаркети и произвођачи познатих светских брендова.
Куповина уз попуст постала је начин живота младих Кинеза или "купон генерације", како их још називају, а њихове навике почеле су да мењају и токове друге највеће економије на свету.
Kомпаније које послују у целом свету, попут "Најкија", и локални ланци брзе хране "Јонге" рачунају на муштерије које желе да купе производе са попустом.
Кампања "Мерцедес-бенца", која је требало да траје три недеље завршила се само за један дан, јер је за мање од четири сата распродато више од 200 аутомобила са попустом од 20 одсто.
Американци већ годинама сакупљају купоне да би у радњама купили за мање пара производе на акцији, док је у Кини ово нови феномен коме су окренути углавном млади људи.
Потрошачке навике око 350 милиона Кинеза, између 18 и 35 година, су од кључног значаја за опоравак од рецесије која је захватила цео свет и велики подстицај на путу кинеског развоја да постане највеће светско тржиште испред САД, што би, према проценама стручњака, могло да се догоди 2020. године.
Све уз попуст
Купоне деле сви, киосци брзе хране, тржни центри, супермаркети и готово сви произвођачи познатих светских брендова.
"Ајбол Кина" штампа 170.000 купона свакога дана за ресторане, рент-а-кар предузећа, самопослуге и многе друге.
Највећи кинески сајт за онлајн куповину "Таобао", који има више од 150 милиона регистрованих корисника, повезује купце и продавце и нуди све - од аутомобила до часова енглеског језика са попустом.
Сајт "Нуоми" је постао у јуну познат преко ноћи због понуде пакета вредног 25 долара који садржи две карте за биоскоп, два сока, сладолед и кокице за само шест долара. Продали су око 150.000 пакета и зарадили око 900.000 долара за 24 часа.
Поједини сајтови који промовишу нове производе и нуде програме познате под називом "зграбите". Играчи морају да победе у некој онлајн игрици и кликну на дугме за промоције у одређено време како би добили награду, а награде су од мобилних телефона до одеће.
За разлику од жена које узимају све што се нуди, мушкарци су избирљивији и јуре само за вреднијим стварима.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар