Туризам шанса за Србију

Србија је једина земља у Европи која током ове кризне године има већи број страних туриста у односу на претходну, и то за четири одсто. Остале државе старог континента бележе пад броја гостију, у просеку за 12 одсто.

Док остале државе старог континента бележе пад броја гостију, у просеку за 12 одсто, наша земља је једина у Европи која током ове кризне године има већи број страних туриста у односу на претходну, и то за четири одсто.

У Мађарској, Румунији и Чешкој, број туриста се смањио скоро за петину.

Они злуради кажу да четири одсто од свега 650.000 страних туриста, колико их је Србија прошле године угостила, и није неки успех.

Добронамерни у томе виде велики труд домаћих туристичких посленика, који и у години глобалне економске кризе, успевају да доведу стране госте. Наравно, и у овом случају истина је негде у средини.

Туристичка организација Србије је осмишљеним наступима на сајмовима туризма широм Европе заинтересовала стране туристе за нашу земљу.

Заслуга националне туристичке организације је и у добром избору страних маркетиншких агенција, које широм Европе здушно лобирају за српски туризам.

"Туристи из Европе окрећу се ближим дестинацијама, а ми смо уједно и недовољно откривена дестинација, део континента на којима многи да сада нису били", каже директорка Туристичке организације Србије Гордана Пламенац.

Када се страни туристи заинтересују за Србију, на сцену ступају домаће туристичке агенције које осмишљавају аранжмане. Том такозваном рецептивом, најтежим послом у туризму, од скоро пет стотина домаћих туристичких агенција, бави се свега њих неколико.

Уважавајући светске трендове, агенција "Топ турс" направила је програм регионалног туристичког представљања "Балкан без граница".

Из те агенције кажу да је сарадња са иностраним туристичким агенцијама једини начин да се дође до клијената из иностранства, Због тога се надају да ће њихов програм већина тур оператера да прихвати.

Агенција "Контики" очекује да ће наредне године започети "посао будућности", доводећи јапанске туристе у нашу земљу, који су пре свега заинтересовани за крстарење Дунавом. Рекламни листић на јапанском је већ одштампан, а у припреми је и брошура.

Многи у нашој земљи не верују у велике домете српског туризма и не дају му велике шансе. А он, упорно, већ годинама, једини уз пољопривреду, бележи спољнотрговински суфицит.

Број коментара 6

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

уторак, 08. јул 2025.
26° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом