уторак, 26.05.2009, 13:52 -> 14:27
"Џенерал моторс" тражи заштиту од банкрота
Посрнули амерички аутомобилски гигант "Џенерал моторс" затражиће судску заштиту од банкрота ове недеље и могао би да рачуна на око 30 милијарди долара додатне федералне помоћи, пише "Вашингтон пост". Немачка не разматра затварање "Опела".
Челни људи америчког "Џенерал моторса" затражиће, на препоруку владе, судску заштиту од банкрота или ове недеље или почетком јуна, објавио је "Вашингтон пост".
Компанија би могла да рачуна на 30 милијарди долара помоћи од државе, пише лист, позивајући се на изворе блиске преговарачима компаније и администрације председника САД Барака Обаме.
Износ улагања од око 30 милијарди долара нешто је што би се још могло мењати, али та сума би повећала инвестиције федералне владе у ГМ на скоро 45 милијарди долара, истиче лист и наводи да би влада тиме имала 50 одсто удела у новом, поузданијем и много конкурентнијем ГМ-у.
Договор о уласку ГМ-а у стечајни поступак објављен је истовремено када је лист, позивајући се на изворе из ауто-индустрије, објавио да би "Крајслер" могао да изађе из банкрота већ следеће недеље.
"Крајслер" излази из минуса
"Крајслер" је затражио привремно банкротство, како би се ослободио дугова према повериоцима. Амерички гигант би тада могао да уђе у посао са италијанским "Фијатом", што је, по многима, једини начин да се компанија подигне на ноге.
ГМ је 21. маја постигао начелан договор са Уједињеним синдикатом запослених у аутоиндустрији о уступцима, што је био један од услова за добијање владине подршке.
Док се ти преговори настављају, ГМ је успео да постигне споразум с канадским огранком синдиката о смањењу трошкова радне снаге, чиме се стварају услови да власти те земље пруже обећану помоћ ГМ-у.
Менаџери компаније затражили су 2,7 милијарди долара од канадске владе и још више милијарди долара од Вашингтона, како би фирма могла да опстане док траје процес реструктурисања његових послова у Северној Америци.
ГМ и "Крајслер" до сада су добиле милијарде долара финансијске подршке из буџета САД за преживљавање, а најавиле су и да ће заједно укинути скоро 1.900 дилерских места како би смањиле трошкове.
ГМ до 1. јуна мора да поднесе програм изласка из кризе и решавања проблема дугова, по налогу влада САД и Канаде, или ће бити покренут поступак ликвидације.
"Форд" је једини члан "велике тројке из Детроита" који није тражио помоћ америчке владе за излазак из кризе.
Немачка не затвара "Опел"
У исто време, Немачка је демантовала да разматра могуће затварање "Опела", једне од филијала америчког "Џенерал моторса", уочи изузетно важне, завршне рунде преговора између владе, руководства италијанског "Фијата" и представника других компанија које су заинтересоване за преузимање чувеног немачког произвођача возила.
Немачко министарство привреде демантовао је писање дневника "Билд" да је министар Карл Теодор цу Гутенберг наговестио могућност ликвидације "Опела" у једном интерном документу, пошто је констатовао да ниједна од три понуде за куповину дела акција "Опела" није економски одржива.
Осим "Фијата", са понудама за преузимање "Опела" изашли су канадски произвођач делова за аутомобиле "Магна" и један међународни инвестициони фонд са седиштем у Бриселу.
Немачка влада је јасно ставила до знања да ће коначну реч о судбини "Опела" имати његова матична компанија ГМ, али ће Берлин имати круцијалну улогу у тој одлуци због тога што се, без обзира ко буде набољи понуђач, од њега траже милијарде евра кредитних гаранција.
Судбина "Опела", који има 25.000 радника у четири фабрике у Немачкој, предмет је жестоке политичке дебате у Берлину уочи савезних избора, заказаних за 27. септембар.
Прошле седмице, један од министра је изјавио да је понуда канадске "Магне", коју подржавају руски инвеститори, најбоља и најсвеобухватнија. Од тада су, међутим, сва три понуђача унапредила понуде, чиме је појачано надметање за преузимање "Опела", иконе немачке ауто-индустрије, који вуче корене из деветнаестог века.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 2
Пошаљи коментар