Коридор трговине и развоја

Коридор 10 представља кичму привредног и технолошког развоја Србије и изузетно је важан за трговину и регионалну интеграцију, рекао представник Светске банке Сајмон Греј. Завршетак Коридора за три године, рекао министар Мркоњић, најављујући неопходне реформе.

Шеф Канцеларије Светске банке у Србији Сајмон Греј изјавио је да је Коридор 10, који представља кичму привредног и технолошког развоја Србије, изузетно важан за трговину и регионалну интеграцију наше земље, али и целе југоисточне Европе. Процес изградње Коридора, међутим, подразумева и неопходне реформе путне и железничке привреде, нагласио је министар за инфраструктуру Милутин Мркоњић.

Реализацијом тог пројекта, који ће подржати Светска банка, Србија ће по завршетку светске економске кризе бити у предности у односу на земље у региону и бити знатно конкурентнија, рекао је Греј у Београду, на скупу под називом "Коридор 10 - Нови пут бизниса и развоја".

Греј је оценио да је реч о мудрој одлуци Владе Србије да у тешком периоду за цели свет уложи средства у инфраструктурни пројекат, која ће на дужи рок донети значајне предности земљи и ублажити последице стагнације.

"Очекујемо да ће светска економска криза трајати до 2010. године, када би требало да буду и видљиви ефекти улагања у тај пројекат", нагласио је Греј.

Представник Светске банке је, међутим, указао да би наша земља приликом изградње тог коридора требало да на транспарентан начин испоштује све процедуре у вези са експропријацијом и заштитом животне средине.

Према његовим речима, представници те банке ће надзирати грађевинске радове и контролисати да ли се спроводе сви поступци на заштити животне средине.

"Када буде завршен Коридор 10, неопходно је одржавати тај аутопут, али и поправити све друге путеве који се спајају са тим коридором, као и предузети све како би се безбедност у саобраћају подигла на виши ниво", рекао је Греј.

Коридор за три године

Истакавши да Министарство за инфраструктуру има пуну подршку и поверење Владе Србије и председника Бориса Тадића да реализује тај значајан пројекат, министар Милутин Мркоњић је рекао да ће Коридор бити завршен за три године, а да ће идућа година, када би требало да стигну и међународни кредити, бити "ударна" што се тиче радова.

"Наш задатак је да упослимо пре свега наше грађевинаре, али нећемо бити затворени ни за страна предузећа", рекао је Мркоњић, додавши да ће стране фирме, уколико желе посао, морати да за партнера имају домаћу фирму.

"Међутим, битно је да овај процес прате и неопходне реформе путне и железничке привреде, односно промене пословне политике, организације и кадрова", нагласио је Мркоњић.

Осим путног коридора, планирано је да у наредних седам година буде уложено 4,1 милијарда евра у модернизацију српских железница.

"Модернизацијом је предвиђено да пруга у целој дужини буде двоколосечна, као и да возови постижу брзину од 160 километара на сат", нагласио је Мркоњић.

Према његовим речима, од Светске банке је обезбеђено 600 милиона евра за изградњу деонице од Грделице до македонске границе, 388 милиона долара за пут од Ниша до Димитровграда, као и за северни део Коридора, од Новог Сада до Хоргоша.

Поред тога, постоје гаранције и да ће грчка влада за изградњу јужног дела коридора ставити на располагање 100 милиона долара.

Док не стигну та средства, Влада Србије је, рекао је Мркоњић, одлучила да из буџета издвоји новац за оне деонице које су већ спремне за изградњу. Реч је о деоницима од Прешева до Левосоја, од границе ка Димитровграду и од Хоргоша до Новог Сада.

Највиши стандарди за заштиту животне средине

Помоћник министра заштите животне средине и просторног планирања Александра Дамњановић-Петровић рекла је да предстоји конкретно решавање имовинско правних односа над земљиштем које се налази на траси коридора, као и да је у току припрема пописа за размену пољопривредног земљишта.

"Приликом пројектовања изградње и коришћења свих аутопутских праваца биће примењивани највиши европски стандарди у погледу заштите животне средине", указала је Дамњановић-Петровић.

Државни секретар у Министарству економије Лука Андрић рекао је да су кредити које ће наша земља добити од међународних организација најповољнији у овом тренутку.

Рок за њихово враћање је 10-15 година, док су каматне стопе најниже које се могу добити у овом тренутку, прецизирао је, додавши да би највеће транше кредита требало да стигну наредне године.

Председник Управног одбора Коридора 10 Александар Јанкуловић навео је да ће ове године бити изграђено 42 километра аутопута на том коридору.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 15. мај 2025.
17° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом