уторак, 03.02.2009, 20:05 -> 20:10
štampajСтари ауто за нови "пунто"
Уз субвенцију државе од најмање хиљаду евра власници аутомобила старих десет и више година моћи ће да, уз замену старо за ново, купе "пунто" који ће се од марта производити у Крагујевцу. Цена од 5.999 евра, уз камату од 4,5 одсто, отплаћиваће се седам година.
Власници аутомобила старих десет и више година моћи ће да, уз замену старо за ново, купе "пунто" који ће се од марта производити у Крагујевцу, и то уз субвенцију државе од најмање хиљаду евра.
Гостујући у нашој емисији "Сведок", потпредседник Владе Млађан Динкић рекао је да ће у том случају цена "Пунта" бити 5. 999 евра и уз камату од 4,5 посто отплаћиваће се 7 година.
Процењује се да је сваки други аутомобил у Србији старији од 10 година, нема ни "евро три" мотор, па би могао да уђе у најављени систем замене старог за ново.
С обизиром на то да је најављено да ће цена основног модела "пунта" у класичној продаји бити 7.300 евра, очекује се велико интересовање за куповину уз субвенцију државе, и да ће се, услед повећане тражње, у Крагујевцу производити и више од 15 хиљада возила годишње.
Никола Милошевић из Ауто куће "Застава Вождовац" каже да се много људи јавља и траже да им се резервишу два возила. "Питају да ли могу на родитеље или сестру да купе. Међутим људи примају минималне плате. Не знамо какви ће бити услови", истиче Милошевић.
Предуслов да Влада дотира куповину јесте да се у "пунто" који ће се производити у Крагујевцу уграђују гуме, акумулатори, каблови, лим и други делови произведени у Србији.
Како РТС сазнаје, представници "Фијата" већ су посетили крушевачки "Трајал", разговарали су и са руководством "Фабрике каблова" у Јагодини. Иако кажу да су спремни за сарадњу са крагујевачком индустријом, привредници за сада не желе да саопште појединости преговора.
Познаваоци прилика истичу да је план Владе добар и да слични програми постоје и у другим земљама.
"Добра је варијанта да људи дођу до нових аутомобила, да се "кршеви" повуку са улица, да буде безбеднији саобраћај а да се с друге стране рециклажом добију добре сировине за неке друге послове", каже новинар Мирко Алвировић.
Фирме које се баве рециклажом позване су да се укључе у посао замене старих аутомобила новима. Међутим, у Србији има укупно 8 фирми које рециклирају аутомобиле, и то не тако детаљно као што се ради у свету.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 9
Пошаљи коментар