Снижења за свачији џеп

У првих десет месеци ове године промет у Србији нижи за 10,7 одсто. Распродаје све актуелније. Трговци кажу да свесно губе на неким артиклима, само да би им потрошачи ушли у радњу и потрошили бар мало новца.

Промет у Србији у првих десет месеци ове године je у просеку нижи 10,7 одсто. Због тога су ове године распродаје још актуелније, а снижења достижу и 70 одсто. Трговци кажу да свесно губе на неким артиклима, само да би им потрошачи ушли у радњу и потрошили бар мало новца.

Највеће последице економске кризе трпе продавци намештаја, кућних апарата, одеће и обуће, јер им је продаја смањена готово за петину.

Поред асортимана и удобности куповине, приликом избора производа, потрошачима у Србији je цена на врху листе. Уочи празника попусти су већи и чешћи, а посебно су важни онима са плићим џепом.

Mного је начина како трговци привлаче купце, неке од њих су викенд акције, дневни, недељни, месечни попусти, стални попусти, па попуст на попуст, наградне игре.

Славица Анокић из фирме "Бе-ен Бос" је рекла да је та фирме принуђена да поред уобичајених акција које се очекују у децембру организује и нека ванредна снижења, и додала је да се у тим ситуацијама дешава да се роба продаје по набавним ценама, па чак и ниже, што могу да поднесу само веће трговинске куће.

Потрошачи у Србији купују да се почасте

Према њеним речима то је једна врста ризичног улагања у купца који ће да оствари једно поверење према одређеној фирми и доћи ће поново да купује.

На акцијама су најчешће основне животне намирнице, свеже воће и поврће и месо. Највећи ефекти снижења видљиви су на самом почетку.

Директор маркетинга Меркатор-С Горан Сорак је истакао да у тренутку кад се производи нађу на акцијском попусту долази до знатног повећања њихове продаје чак три до четири пута, све у зависности од атрактивности самих артикала, од припадности појединим робним групама и од њихове означености.

У савременим економијама потрошачи су одавно прешли на јефтиније производе, јер покушавају да уштеде где год се може.

Директор Агенције за истраживање тржишта ГФК Горан Тинтор је рекао да се потрошачи у Србији разликују од у западноевропских по томе што су спремни да купују ређе, промене место куповине, или да купују мање количине, само да би остали код својих омиљених марки производа, докле год им то буџет дозвољава.

Истраживања показују да готово 60 одсто потрошача у Србији воли да купује ствари не зато што су им потребне, већ да би се почастили. Још ако је нешто јефтиније, онда је то пун погодак.

Број коментара 3

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

уторак, 15. јул 2025.
29° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом