Београдски хотели се припремају за Експо, почиње реконструкција "Славије"
Сопственим новцем, али и субвенцијама државе, београдски хотели ужурбано се припремају за Експо 2027. Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре издало је решење хотелу "Славија", којим се дозвољава почетак радова на реконструкцији хотела.
Када је изграђена пре 63 године, Славија је била понос београдског хотелијерства. Комплетна реконструција која почиње ових дана, вратиће јој стари сјај и четири звездице.
Директорка хотела "Славија" Марија Бошковић најавила је промене у хотелу.
"Она има 18 спратова, планирано је да се смање капацитети у смислу да има на 16 типских етажа по 11 соба са засебним мокрим чвором. Ту ће се смањити капацитети, али ће се повећати комодитет и комфор наших гостију", рекла је Бошковићева.
Реконструкција "Славија Лукс" хотела је већ почела и када се крајем следеће године сви радови заврше, "Славија комплекс" имаће 465 соба.
Београд тренутно има 120 хотела са близу осам хиљада соба. До Експа ће их бити 20 више са две хиљаде соба. У смештају туриста важну улогу ће имати и приватни апартмани.
Директор Пословног удружења хотелско-угоститељске привреде Србије ХОРЕС Георги Генов замолио је све да се региструју код е-туристе како би се знало којим капацитетом се располаже.
"Наша резерва су тренутно и Нови Сад, Шабац, све дестинације на 100 километара, па нам преостаје да хитно уредимо тај шатл превоз, долазак до Експа и све оно што је потребно за туристе. Оно што је хотелима потребно, то је да се мало нашминкају, промене ентеријер и у лобију и у собама, неки ситан инвентар да не бисмо пали на ситницама кад су у питању гости који долазе", истакао је Генов.
У којем правцу ће се развијати престонички туризам
Експо ће трајати 93 дана, а хотеле и старе и нове ваља пунити и када он прође, јер је добро познато да ништа није скупље од празне хотелске собе. Ту ће пред великим испитом бити туристички радници који би морали да одлуче у ком ће правцу развијати престонички туризам.
Александра Миката из Туристичке организације Београд наводи којим туристима се треба окренути у будућности.
"Да ли хоћемо да идемо ка нискобуџетним туристима који спавају у апартманима, не троше много и бирају дестинацију искључиво по јефтиним авио-картама или ћемо се окренути боље платежним туристима који спавају у хотелима, траже нешто посебно, другачији доживљај, спремни су то и да плате. У том случају наша привреда би требало да се организује, договори и да направимо пакет, јер ми веома добро знамо шта су туристи са ранчевима и у јапанкама урадили Венецији и Барселони", закључила је Миката.
Бити домаћин неког великог догађаја није једнократни ефекат. Многи гости, који су негде боравили пословно и тамо се лепо осећали, касније дођу поново са породицом и пријатељима.
Коментари