Читај ми!

Раскинути уговори са "Алпином"

"Коридори Србије" раскинули сва четири уговора са аустријском "Алпином" која је градила деонице аутопута Пирот исток - Димитровград и обилазницу око Димитровграда. У наредних 45 дана биће покренут тендер за завршетак радова на тим путевима, најавио директор "Коридора Србије" Дмитар Ђуровић.

Директор "Коридора Србије" Дмитар Ђуровић изјавио је да је то јавно предузеће раскинуло сва четири уговора са аустријском компанијом "Алпина".

"Алпина" је била задужена за изградњу деонице аутопута Пирот исток - Димитровград и за обилазницу око Димитровграда.

Ђуровић је, на конференцији за новинаре, рекао да су се за раскид уговора са Алпином, која је у стечајном поступку, чекале сагласности Светске банке и Европске банке за обнову и развој (ЕБРД).

"Коридори" данас, најавио је Ђуровић, почињу процедуру наплате банкарских гаранција за добро извршење посла у износу од више од пет милиона евра и банкарске гаранције за повраћај аванса у износу од око два милиона и седамсто хиљада евра.

Ђуровић је рекао да ће се са даном раскида уговора извршити пресек стања, почети израда предмера и предрачуна радова, као и пројекат изведеног стања, који ће бити основ за расписивање новог тендера.

"Коридори Србије" ће у наредних 45 дана извршити све неопходне радње и покренути тендер за завршетак изградње деоница које је изводила Алпина, најавио је Ђировић. 

Према његовим речима, сам процес трајаће између шест и девет месеци, па се очекује да наредне грађевинске сезоне почну радови пуном паром на овој деоници Коридора 10.

Како каже, за сада се не касни са радовима, а после овог одлагања, уверен је да ће деоница Пирот исток- Димитровград и обилазница бити готови у првој половини 2016. године.

Ђуровић је навео да дуговања "Алпине" домаћим компанијама износе око 420 милиона динара, а "Коридори Србије", иако то није њихова обавеза, учиниће све да помогну да се тај новац наплати од аустријске компаније.

"Мој савет је да се српске компаније удруже како би могле да испуне услове које банке траже на тендеру", рекао је Ђуровић.

Поједини економисти сматрају да би било јефтиније да се нађе начин да се нашим фирмама које су подизвођачи на тим деоницама омогући да заврше посао.

"Ако се иде на нови тендер то ће бити прескупо, треба снимити стање...Биће уцењивања јер се зна да се ушло у цајтнот и цена ће за тај остатак бити много већа", каже економиста Милан Ковачевић.

Ипак, тендер је обавезан, јер то захтевају Европска банка за обнову и развој и светска банка, које дају кредите за Коридор 10.

Број коментара 8

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 28. новембар 2025.
2° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом