Читај ми!

Уклањање Старог савског моста ближи се крају, надлежни позивају да се избегава пловидба у зони радова

Од Старог савског моста остали су још само лук и два стуба. Из Лучке капетаније наводе да је пловни пут у зони радова обележен црвеним и зеленим бовама и позивају све учеснике у речном саобраћају да је избегавају. За нови мост, који би требало да буде готов пре почетка Експа, пројектовани су посебан трамвајски колосек, по две саобраћајне траке у оба смера и стазе за пешаке и бициклисте.

Стари Савски мост више не спаја обале будући да су га мајстори, моћне машине и кранови свели су га на један лук и два стуба. Многи кажу да је теже рушити него градити, поготово изнад воде, али и у зони пловног пута Савом.

Милан Николић, шеф Лучке капетаније каже да брзина кретања мора великих бродова мора да се прилагоди и да не сме бити мања од шест километара на сат а максимална 15. Они приликом свог кретања могу да направе талас и повуку воду и да створе проблеме осталим учесницима у саобраћају и плутајућим објектима који су привезани, додаје Николић.

Дозвола важи за одређене габарите, пловни пут је двосмеран, обележен црвеним и зеленим бовама, али на Сави се тек очекује појачани интензитет пловидбе.

"Зона радова је обележена, позивамо све учеснике у пловидби да се придржавају свих правила безбедности на води, да избегавају зону радова, додатно је и обележена зона радова плутајућим ознакама, да се не приближавају машинама, односно пловилима који су ангажовани на извођењу радова, јер сва та пловила имају сидра и сајле којима су привезана", напомиње Милан Николић.

Очевици кажу да мост брзо нестаје као да је од лего коцкица, а остаци се одлажу у контејнере поред обале. Подсећамо да је ово био једини мост у Другом светском рату. Истина пројектован је уочи рата, што сведочи о брзом развоју тадашње државе, али многе чињенице говоре да су га Немци довезли са Тисе. Због тога се, дуго после рата звао Немачки мост принц Еуген. Већ 70-тих година, када је Београд имао 20 пута мање аутомобила него сад, био је уско грло. Тада је и саниран, а пре 17 година проширене су му саобраћајне траке, којима су се више од 40 година кретали и трамваји. Нови мост имаће посебан трамвајски колосек - по две саобраћајне траке у оба смера и стазу за пешаке и бициклисте.

Градски менџер Мирослав Чучковић каже да ће нови мост бити три пута шири од старог. "Тако ћемо добити максималну проточност заједно са (планираним) тунелом код Економског факултета који би даље требало да иде ка Карабурми и Миријеву", додаје Чучковић.

Нови мост требало би да буде завршен пре Експа, за стари је предложено да буде експонат у парку Ушће или да премости Лидо. Тренутно је у контејнерима.

четвртак, 22. мај 2025.
23° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом