среда, 19.11.2025, 13:20 -> 14:20
Извор: Танјуг, Инстаграм
Из Кине стигли први делови за нови мост преко Саве у Београду
Из Кине су стигли први делови за нови мост који ће бити изграђен уместо Старог савског моста у Београду, потврђено је Танјугу у Министарству финансија. Информацију је на друштвеним мрежама потврдио и министар финансија Синиша Мали
Први контигент челичне конструкције новог моста преко Саве стигао је у Београд и почео је истовар прве од укупно седам баржи на градилиште у близини Бранковог моста.
Реч је о деловима моста од 3.500 тона који су пре три месеца кренули из кинеске провинције Ђангсу, из погона фабрике ЦСЦЕЦ у којој се прави нови мост, преноси Политика.
Конвој од седам баржи сада је допремио више од 50 одсто челичне конструкције новог моста од укупно 6.500 тона.
"Следеће недеља, када се истовари цео контигент подизвођач за израду челичне конструкције ЦСЦЕЦ, почиње укрупњавање и монтажу главног распона од 166 метара на градилишном платоу", рекао је Лазар Павић, инжењер за мостове кинеске компаније "Пауер Чајна", која је главни извођач радова.
До краја ове недеље комплетна челична конструкција оба лука камионима ће бити транспортована из фабрике у Вухану до луке у Шангају, где се утовара на бродове и креће према градилишту у Београду.
Лукови ће, каже Павић за Политику, стићи до краја јануара следеће године, а најкасније почетком априла 2026. из Кине долазе и прилази распони мосту од 1.500 тона.
Министар Синиша Мали, у међувремену, изјавио је да ћемо ускоро моћи да видимо обрисе овог новог симбола Београда и да ће главни распон моста бити 166 метара, а дужина 420 метара.
Према његовим речима, нови мост ће бити постављен на шест стубова, два у води и по два на обалама, укупне ширине 38 метара, прилагођен пешацима и бициклистима, уз приступне саобраћајнице са обе стране.
"Крајем следеће године Београд ће имати нови мост. Очекујемо га са поносом и нестрпљењем. Србија се гради", поручио је Мали.
Мост ће бити проходан 2027.
Павић је почетком месеца био у Вухану са представницима извођача радова и надзорног органа фирми "Луис Бергер Адриа" и ЦПМ где је обављена контрола и пријем конструкције главних лукова новог моста.
Тада су, додаје, обављена геодетска мерења потврдила захтевну прецизност геометрије лукова, као и уклапање свих сегмента који их сачињавају.
Нови мост требало би да буде саграђен крајем следеће године а прохододан до маја 2027. Његова дужина биће 420 метара, главни распон мостовске конструкције 166 метара, ширина 38, а на местима видиковца за пешаке биће 42 метра.
Дужина приступних саобраћајница мосту са обе стране реке биће 620 метара.
Зелени лук Старог савског моста који је од 1942. до септембра ове године био део конструкције која је повезивала две речне обале, још се у једном комаду налази на градилишном платоу на новобеоградској страни реке.
До Нове године биће демонтиран и пребачен у фабрику Мостоградње у Батајници где су складиштени и остали делови Старог савског моста. Стари савски мост, како сада ствари стоје, требало би једног дана да повеже земунски Лидо за обалом.
Коментари