Црни петак на Ибарској магистрали – шта је највећи непријатељ возачима

Ноћас и јутрос у две саобраћајне несреће на Ибарској магистрали погинуло је петоро људи, а шесторо је повређено. Од почетка године на српским путевима страдало је 300 људи. Само од почетка лета 130 – подаци су полиције. Због гужви и транзитног саобраћаја, летњи месеци су посебно ризични.

Један возач је ухапшен због сумње да је ноћас изазвао удес код скретања за Боговађу на Ибарској магистрали, у којем је страдало четворо младих људи, саопштила је полиција. Такође, једна особа је погинула, а две су повређене у несрећи која се догодила јутрос у месту Доња Горевница.

Полиција наводи да је само у протеклих девет дана 20 особа погинуло на путевима. У јуну и јулу, страдало је око 50 одсто више људи него у истом периоду прошле године, и поред појачаних контрола.

"У претходних седам дана спроводили смо појачану контролу коришћења мобилних телефона на првом месту и коришћења сигурносних појасева. Од понедељка почиње и контрола брзине кретања свих учесника у саобраћају и то не само у нашој земљи, него и у читавој Европи", најавио је начелник Управе саобраћајне полиције Небојша Арсов.

Возачи треба да знају да, иако их саобраћајна полиција не заустави, могу добити позив на кућну адресу где морају да се изјасне ко је био возач, како би био санкционисан, додаје Арсов.

Људи седају за волан уверени да се њима несрећа неће десети. Неки плате животом, а неки лекцију науче тек када се суоче са страшним последицама, попут губитка драгих људи, трајног инвалидитета.

Грешка возача најчешћи узрок удеса

Дамир Окановић из Комитета за безбедност саобраћаја напомиње да се саобраћајне незгоде догађају и због небезбедних путева, али да је свакако човек тај који најчешће греши.

Наводи да греше и путари, односно управљачи, и да се због тога може апеловати и на њих.

"Професионални возачи, они који возе камионе и аутобусе, морају да се придржавају одређених правила у смислу колико у току дана смеју да управљају возилом, колико често морају да праве паузе, одмор и слично", додаје Окановић.

Указује да превозници често свесно приморавају возаче да крше та правила зарад својих економских интереса, али да је полиција пооштрила контролу у том сегменту.

Шта возачи треба да избегавају

Окановић истиче да је саобраћајана култура у Србији на ниском нивоу, наводећи да се више плашимо седења на хладном бетону него вожње у алкохолисаном стању или без сигурносног појаса.

Јовица Митић из Ауто-мото савеза Србије саветује свим возачима да пре пута првенствено добро преконтролишу своје возило како би били сигурни у оно чиме располажу, да увек буду одморни, да се добро наспавају, да не конзумирају тешку храну.

Додаје да возачи треба да избегавају путовање у најтоплијем периоду између 11 и 17 часова, да користе јутра и вечери за вожњу.

"Не треба путовати ни после поноћи до шест ујутро. Тада се умор, као највећи непријатељ возачу, врло често дешава и тада су несреће врло честе", упозорава Митић.

Онима који дуго чекају на граничним прелазима – савет да изгубљено време не надокнађују брзом вожњом.

Број коментара 9

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 04. јул 2025.
35° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом