Читај ми!

Добро је, добро је знати...

Ова емисија биће посвећена образовању из угла савремених научних препорука у погледу индивидуалних образовних програма.

Почињемо емисију речима Доситеја Обрадовића: “Навикавајте младеж на добро, од тога све зависи” и Марије Монтесори која је рекла да је срећа детета једини показатељ вредности образовног система. У овој емисији се питамо колико је специфично образовати децу слабог вида и различитих проблему у здрављу, како функционишу индивидуални образовни програми. Пронашли смо позитиван пример, основну школу "Драган Ковачевић“ која својим резултатима доказује да школовање деце са различитим проблемима у здрављу је могуће и не представља само задовољавање форме обавезног образовања.

Гост емисије је директор ове школе Силвана Павловић која је завршила Факултет за специјалну едукацију и рехабилитацију, односно, тадашњег назива, Дефектолошки факултет и одмах је још за време студија учествовала у пројекту Интегрални модел образовања наставника за примену методе драмских радионица у васпитно-образовном раду и тада још објавила два рада у стручном часопису "Дефектолошка теорија и пракса“.

Наша гошћа је један од предлагача и оснивача Заједнице школа за образовање ученика са сметњама у развоју и инвалидитетом Републике Србије. Залагањем и сарадничким односом са свих 48 школа за образовање ученика са сметњама у развоју у Србији, Заједницу поставља као препознатљивог партнера Министарства просвете у сегменту свих битних питања и стратегије образовања ученика. Идејни творац и организатор је два стручна међународна скупа: “Процена вида и визуелно функционисање“. У току школске 2018/2019. године њен рад је примећен од Актива основних школа Старог града на чији је предлог постала добитница највећег признања у просвети Светосавске награде за посвећеност у промоцији професионализма у образовању ученика са сметњама у развоју.

Основну школи "Драган Ковачевић", похађа 120 ученика од првог до осмог разреда. Школа релизује наставу у 22 одељења. Поред дефектолога и наставника, додатну подршку ученицима пружају психолог, социјани радник, логопед, дефектолог за сензорну интеграцију, плеоптику и ортооптику, визуелни тренинг, реедукатори психомоторике, процене функциолнг вида и сарадници за израду дидактичких средстава за децу са сензомоторичким проблемима. За време продуженог боравкапосле наставе у школи функционише и издвојено одељење Музичке школе "Марко Тајчевић" у којој талентовани ученице уче виолину, клавир, кларинет и соло певање. Ове школске године су освојили из руског и енглеског језика пласман на републичком такмичењу, и били су једини ученици из школе за образовање ученика са сметњама у развоју на републичком такмичењу редовних школа.

Уредник и водитељ је Маријана Вук Мрђа

Монтажа Слободан Бајкић

Редитељ Драгица Гачић



 

 

 

 

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво