Метрополис

Главна тема савременог друштва су миграције становништва. Миграције, попут најновије кризе са сиријским избеглицама, упоришно су место за различите уметности, такође миграције данас представљају основу културне глобализације.

Метрополис Метрополис

Autor:
РТС

Недељни магазин Метрополис - елитна телевизијска емисија из области културе и уметности. Уреднички тим: Неда Валчић-Лазовић, Данијела Пурешевић, Јасмина Врбавац, Светлана Илић и Војка Пајкић Ђорђевић. [ детаљније ]

У теми емисије "Метрополис" о свом мигрантском искуству и стваралаштву инспирасаном миграцијама, новом филму на тему сиријских избеглица, радног наслова "Моје име је Мухамед", чије снимање почиње на јесен идуће године у Италији, говори редитељ Горан Паскаљевић, глумица Драгана Варагић указаће на важност да уметник као мигрант може да настави да се бави својим послом, о чему сведочи њено мигрантско искуство у Канади, књижевник Михајло Пантић анализира књижевност коју стварају наши писци мигранти са краја двадесетог века. О томе како историјска наука данас посматра миграције становништва говори историчар Вељко Станић, а психолог Зоран Мустеровић о утицају миграција, биле оне присилне или добровољне, на човека.

Драмски текст Ми смо они на које су нас родитељи упозоравали списатељице Тање Шљивар, своју праизведбу имао је у Босанском Народном позоришту Зеница, у режији Мирјане Карановић, а ова представа биће приказана на 61. Стеријином позорју, као део такмичарског програма. О драми која је настајала у Немачкој и Србији, начину на који непрестано кретање обликује писца и искуству стварања између више језика, Тања Шљивар говори у прилогу Тамаре Барачков.

Прича о човеку, Феликсу Каницу, једном од најважнијих путописаца који су били у Србији у XIX веку, и Србији више од једног века касније, није могла да пронађе сретнији облик него који јој је подарио Ђорђе С. Костић у књизи "Трагови и сенке". У мозаичној поредби, онога што је Каниц записивао од 1859. године, када је први пут дошао у Србију и сликом истих градова почетком XXI века, прецизније од 2010. године, када је било отварање прве у низу путујуће изложбе "Са Каницом по Србији", као и једним фиктивним могућим разговором са овим аустроугарским путописце , Ђорђе С. Костић у "Метрополису" наш простор и нас у њему проверава кроз време.

Шездесетих година прошлог века у Коларчевој задужбини постојао је биоскоп. Они који се сећају тог периода, кажу организовани су и дочеци нових година, са филмским пројекцијама. На Коларцу крајем прошле године, после пола века, сусрели су се стари и нови концепт. Поново ради биоскоп.

Почетна идеја била је да се афирмишу аутори и теме које су данас актуелне, а које су обрађене кроз филмску уметност и да се све то повеже кроз предавчаку делатност, по којој је Коларац познат. О наставку некадашње традиције која одговара изазовима новог миленијума, а то је проширење публике, о Арт биоскопу на Коларцу у "Метрополису" говоре Јасна Димитријевић директорка Задужбине Илије М. Коларца и Невена Ђонлић гост-уредник филмског програма.

Уредник: Војка Пајкић Ђорђевић

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом