Читај ми!

Културни центар: Критика, (не)пожељан сапутник позоришта

Функција позоришне критике је увек била узаврела тачка дебата у позоришним, али и ширим друштвеним круговима. Позната је теза да је само мртав критичар добар критичар, о чему је провокативно расправљала Сања Никчевић у књизи "Позоришна критика или неизбежни сапутник".

Уметници и продуценти често не желе да прихвате критичко мишљење, нити значај и квалитет критичара. Углавном се хвале критичари који нису више живи, док се за постојеће тврди да су малициозни, необразовани или осветољубиви. У појединим случајевима, историјске и савремене праксе, то јесте истина, али није довољан аргумент да се критика у целини прогласи небитном или непостојећом.

Критика критике је недавно поново враћена под светла наше друштвене позорнице, када је у медијима објављено да је управа Београдског драмског позоришта, након ранијег ускраћивања протоколарних улазница критичару Слободану Савићу, на представе престала да позива и критичарку Марину Миливојевић Мађарев. Ове одлуке су у јавности ласнирале питања о границама слободе критичара, али и продукције.

Ана Тасић
Ана Тасић

О овим питањима у Културном центру разговарамо са критичарима Слободаном Савићем и Марином Миливојевић Мађарев, и са редитељком Татјаном Мандић Ригонат.

Гост Културног центра је филмски редитељ Павле Терзић, чији је филм "Бајка бесповратног времена" премијерно приказан на фестивалу Белдоцс.

У емисији ће бити речи и о најновијим изложбама визуелних уметника Перице Донкова и  Радомира Кнежевића, у галеријама Рима и РТС, затим о новом албуму "Мементо Мори" култне групе Depeche Mode, као и о представи необично дугачког наслова "Расветљавање случаја серије убистава тровањем у Ћупријском округу седамдесетих година 20. века“. Критичари Културног центра анализирају и документарни филм "Године супер осмице" Ани Ерно, приказан на Белдоцсу, нови роман "Емпузион" Нобеловке Олге Токарчук, као и књигу Живка Поповића "Снимљени и неснимљени филмови Влатка Гилића".

Осамдесет година је прошло од објављивања Егзиперијевог "Малог принца", па му посвећујемо нашу рођенданску рубрику Јубилеј.

Уредник емисије Ана Тасић

Аутори рубрика Данијела Пурешевић, Марија Ненезић, Ана Тасић, Јована Јанковић, Николина Срећковић, Зорица Којић, Ана Марија Грбић, Иван Велисављевић