Хокенхајм, забаван и без кише
За разлику од легендарне стазе у белгијској бањи, која је једина преживела озбиљне архитектонске резове зарад подизања нивоа безбедности, па и у модерној инкарнацији изазива подједнако узбуђење возача и навијача, немачки ауто-мото спорт је морао да плати пуну цену. Тежак удес Хамилтона у квалификацијама. Розберг освојио пол позицију.
15.35 - Возач Ред Була Нико Розберг стартоваће са пол позиције. Он је до најбржег круга у квалификацијама дошао у времену 1:17.109 минута. Друго место заузео је Финац Валтери Ботас из Вилијамса, а треће његов тимски колега Бразилац Фелипе Маса. Британац Луис Хамилтон из Мерцедеа излетео је са стазе током квалификација, па ће стартовати са 16. позиције. Трка за Велику награду Немачке вози се у недељу од 14 сати.
14.00 - Британски возач Формуле један Луис Хамилтон доживео је тешку несрећу на квалификацијама пред Велику награду Немачке. Члан Мерцедеса је слетео са стазе и ударио у ограду, после чега је пребачен у болницу, али према првим наводима није теже повређен. Хамилтон је рекао свом тиму да су му отказале кочнице. Квалификације су због тог инцидента биле прекинуте, али су убрзо настављене.
Прво је, после трагичне '76. године, на жртвени олтар принесен дивни и страшни Северни круг Нирбургринга, само да би се средином осамдесетих вратио као своја неузбудљива, политичком коректношћу испрана верзија у виду новог Јужног круга. Затим је, 25 година касније на ред дошао и заносно брзи, луди Хокенхајмринг, којег је хер Тилке, у маниру искусног месара, имагинарном сатаром скратио за најзанимљивији и најстрашнији део круга који је тако дрско проминирао у густу Хардт шуму. И ако је за први потез разумевање могло да се пронађе у огромном броју жртава које су своје последње животне кругове одвезле на стази у митским Ајфел планинама, ампутација Хокенхајма и данас, скоро петнаест година касније делује шокантно.
Понајвише због тога што, за разлику од Северног круга који је избачен из календара Формуле 1 али и даље поносно стоји и својим кривинама и даље изазива храбре и луде овога света (па ћемо тако наредне године моћи да уживамо у трци за шампионат Светског шампионата туристичких аутомобила на правом, старом Нирбургрингу, и, надам се, навијамо за нашег Дуцу Борковића), оригинални Хокенхајмринг постоји само на сликама, од како је део старе стазе преоран и пошумљен?!
Остају зато само приче о седам километара дугом кругу у којем је од уласка у шуму до повратка на Мотодром аутомобилом управљала храброст пре него памет. Међутим, иако нам је стари Хокенхајм подарио неке незаборавне сцене, као што је рецимо бокс меч Пикеа и Салазара 1982. године, или Прост који гура свој Мекларен који је остао без горива 1986. године, истина је да и нови патрљак старе стазе уме да донесе и те како занимљиву борбу и неке забавне тренутке*.
Овог викенда главна прича је елиминација ФРИЦ система, односно система који је повезивао предње и задње огибљење. У најкраћим цртама, поједини тимови (читај Мекларен) су поставили питање легалности система (који је притом у Формули 1 присутан већ добрих 5 година?!), и отворили могућност подношења званичног протеста на резултате трке па су сви тимови закључили да је ризик да Чарли Вајтинг, технички делегат ФИА, такав протест уважи довољно велики да је боље решење такмичити се без ФРИЦ-а. Наравно, јавна је тајна да се Мекларен, чији аутомобил је такође имао монтиран ФРИЦ, на овакав корак одлучио због општеприхваћене претпоставке да је Мерцедес АМГ најбоље развио систем, па би по тој логици забрана истог највише и наштетила екипи из Бреклија.
Судећи по резултатима слободних тренинга у петак, уклањање ФРИЦ-а ће довести до малих померања у поретку тимова, али недовољно да би Мерцедесова овосезонска доминација била угрожена.
Што имплицира да ће се и овог викенда наставити борба за титулу унутар Мерцедесове гараже, иако у ствари уопште не мора да буде тако. Јесу Хамилтон и Розберг у петак поново доминирали и најавили запоседање првог реда после суботњих квалификација, али временска прогноза нам после сувих и паклено врућих петка и суботе за недељу предвиђа велику могућност падавина.
Међу онима који су таквим метеоролошким извештајем посебно задовољни су пре свих Хамилтон, вероватно најбољи кишни возач у овој генерацији, стари опортуниста Алонсо, који фантастично препознаје сваку и најмању прилику да се убаци на вишу позицију него што то аутомобил који вози заслужује, и актуелни светски шампион, Фетел, који је своју вештину на мокрим стазама доказао још сада већ давне 2008. године, подаривши на кишној Монци Торо Росу прву и за сада једину победу.
Не би требало заборавити ни Ботаса, који је умео да заблиста на киши и прошле сезоне, када је Вилијамс био значајно лошији него што је то случај ове године, али ни Хилкенберга који такође не зазире од клизавих стаза, док се Форс Индија у петак показала као један од аутомобила којима ће ФРИЦ најмање недостајати.
Уосталом, уз загарантовану нивелацију коју свака киша доноси у свет ауто трка, било би неозбиљно било коме ускратити шансу за макар тренутак славе.
Уколико киша изостане, битан фактор за исход недељне трке може бити висока температура, пре свега кроз утицај на понашање гума, али и кроз повећану шансу за квар мотора услед проблема са хлађењем. Тимови на располагању имају меке и супер меке гуме, а симулације предвиђају малу разлику између тактике са два и оне са три одласка на сервис. Оно што је посебно занимљиво је да је Мерцедесова предност на жутим, меким гумама, значајно нижа него на супер меким, црвеним, које ћемо гледати у квалификацијама, тако да суботњи резултати не морају да буду баш тачан одраз онога што ће се дешавати у недељу.
Прва стартна позиција овог викенда зато можда вреди мање него обично, али то нипошто не значи да ће је се Хамилтон или Розберг лако одрећи. Управо обрнуто, у сезони у којој је разлика између клупских колега минимална, ситни детаљи могу имати великог утицаја на коначни исход, па нас сигурно очекује још једна фасцинантна борба тимских колега и некадашњих добрих пријатеља.
А тек ако падне киша...
*Осим можда Фелипеу Маси који би радо заборавио 2010. годину.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар