Читај ми!

Џез великани – George Shearing

Џорџ Ширинг (1919– 2011) је био легендарни британски џез пијаниста, композитор и бендлидер. Рођен је у Лондону и слеп од рођења, што није омело његову огромну љубав према музици. Као дечак са само три године почео је да учи клавир, одмах показавши велики таленат за свирање. Убрзо је добио прилику да учи класичну музику у британским институцијама, али га је џез брзо опчинио својим слободнијим и експресивнијим стилом.

Привукла га је музика Фетса Волера, Тедија Вилсона и других водећих америчких џез музичара које је слушао као тинејџер. Као и Кол, сам је научио како да свира џез, а током 1940-их, његова доминација у британским џез круговима била је неоспорна - био је на врху годишњих анкета листа „Melodу Maker“ као најистакнутији пијаниста у земљи седам година заредом. После рата, сели се у САД, у Њујорк, вођен жељом да сарађује са најбољима, као солиста, а касније и са својим триом и квартетом. Каријера му је процветала и у новој средини, а након што је радио са различитим музичарима, укључујући чувеног саксофонисту Стенлија Тернера, створио је свој „George Shearing Quintet" 1949. године и  направио своје прве снимке као бендлидер.

Од тада, па деценијама касније, Квинтет Џорџа Ширинга, био је и остао једна од најупечатљивијих и најпопуларнијих  малих инструменталних група, са најсвежијим звуком у читавом модерном џезу - а њен вођа широко цењен због доследно високих стандарда и сталоженог, елегантног музицирања.

Његова музика је била веома разнолика – од џез стандарда до спојених мелодија класике и џеза.

Свирао је са лакоћом и складно, а његов стил свирања могао је да буде веома пријатан и приступачан, али у исто време и технички изузетно изведен. Ширинг је био један од првих пијаниста који је у џез имплементирао технику свирања која се зове „блок акорди". То подразумева да је користио све прсте да истовремено свира велики број акорда у различитим регистарима, што му је омогућило да ствара веома густу и богату текстуру на клавиру. Ова техника му је дала могућност да „има оркестар" на свом инструменту.

Његова изведба је била веома мелодична, са нагласком на хармонију и динамику. За разлику од многих других пијаниста који су се усредсредили на импровизацију и сложене техничке аспекте, Ширинг је био више фокусиран на стварање музике која је била интуитивна и емоционална.

Један од Ширингових највећих доприноса џезу било је његово обрађивање стандардних џез песама, али са својим јединственим стилом. Његова верзија песме „Lullaby of Birdland" (која је написана у част истоименог џез клуба у Њујорку) постала је један од најпознатијих џез стандарда, као и његова верзија стандарда „Autumn Leaves".

Ширинг је сарађивао са многим великим именима и савременицима џеза, као што су: Мел Торме, Дизи Гилеспи, Мајлс Дејвис, Стен Гец, Нет Кинг Кол, Ненси Вилсон, Клод Болинг, Каут Бејзи, Дејв брубек, Џо Пицарели, Тито Пуенте, Џо Вилијамс… Имао је дугу и успешну каријеру која је трајала све до краја живота.

Ширингова техника свирања, његов стил импровизације и његова способност да комбинује класичну музику и џез били су велики извор инспирације за будуће генерације џез музичара. Многи пијанисти који су дошли након њега, као што су Бил Еванс и Херби Хенкок, често су истицали Ширинга као важан узор.

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом