Композитор месеца – Петар Коњовић

Коњовић је припадао новој генерацији композитора, уз Милоја Милојевића и Стеванa Христића, која је у првој деценији 20. века дала нови, изражен импулс музичком стварању у Србији. Они, наиме, нису раскинули везу са традицијом коју су успоставили Јосиф Маринковић и Стеван Стојановић Мокрањац, већ су продубили и осавременили национални израз, истовремено прихватајући тадашње модерне струје које су биле присутне у европској музици.

У центру Коњовићевог опуса налази се оперска музика, али је писао и оркестарску, хорску музику, соло песме и камерну музику, коју ћемо представити у вечерашњој емисији.

Његов допринос овом жанру није бројан, али се у њему могу препознати типичне одлике његовог композиторског стила. Он обухвата минијатуре, два гудачка квартета, два дела намењена дувачком квинтету и виолинску сонату. Како истиче музиколошкиња Соња Маринковић: „Коњовићев музички језик израста из националног идиома и мокрањчевских корена, одређен је кругом позноромантичарских изражајних средстава, која двадесетих и тридесетих година бивају обогаћена елементима импресионизма. Искорачење из примарног стилског исходишта – романтизма – и примена композиционих поступака са фолклорним материјалом карактеристичних за фолклорни експресионизам националних школа 20. века, код Коњовића се појављују управо у реализацији фолклорне преспективе”, наводи Соња Маринковић.

Ауторка Јелена Дамјановић

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом