Читај ми!

Музика вива – Дани нове камерне музике у Витену 2022

Поштовани слушаоци, вечерашњом емисијом настављамо циклус посвећен овом значајном фестивалу савремене музике, који је одржан од 6. до 8. маја прошле године. Вечерас ћете пратити снимак концерта под називом „Без пратње“ на којем су изведене композиције Чијоко Славникс, Милице Ђорђевић, Наоми Пинок, Ханса Абрахамсена и Микела Уркизе.

Канадска ауторка Чијоко Славникс, која поред композиције свира флауту и саксофон, завршила је студије на Факултету музичке уметности у Торонту, а затим се бавила паралелно композицијом и извођаштвом. Након периода који је провела у Штутгарту као стипендиста, настанила се у Берлину где и данас живи. На почетку вечерашње емисије чућете дело Усковитлана крила за шест гласова и траку ове ауторке, чији је текст заснован на стиховима античке песникиње Сапфо. Дело је такође инспирисано радовима канадске песникиње Ен Карсон посвећеним Еросу и пропитивању шта се дешава у нашој души када се заљубимо.

У наставку емисије МУЗИКА ВИВА у којој репродукујемо дела изведена на прошлогодишњем фестивалу Дани нове камерне музике у Витену, следи остварење под називом Умеш ли ти да лајеш?! не-комуникација за соло контрабас 2.1.2 Милице Ђорђевић. Прва верзија овог дела написана је 2010. године, а како назив указује, у Витену је контрабасиста Флорентен Жино представио нову – 2. верзију.

Након овог дела ћете чути остварење под називом Пејзаж за шест гласова Наоми Пинок. Добитница прошлогодишње награде фондације Ернст фон Сименс, рођена је 1979. годне у Великој Британији, а композицију је студирала у класама Харисона Бертвисла и Брајана Елијаса у Лондону и Волфганга Рима у Карлсруеу. У композицији Пејзаж ауторка користи фрагменте истоимене поеме Луизе Глик – некада речи, некада само њихове делове или фонеме, евоцирајући природно окружење у којем се проналазе трагови људског постојања. Дело је настало као поруџбина Западнонемачког радија и Фестивала у Хадерсфилду. У наставку емисије чућете композицију Виолина за Каролину данског композитора Ханса Абрахамсена. Овај уметник је на почетку своје каријере представљао кључну фигуру покрета нове једноставности у Данској, насталог као реакција на комплексност дармштатске школе, да би касније имао неоромантичну фазу и на крају сасвим индивидуални израз оличен у комбинацији модернистичке озбиљности и економичности средстава. Дело које ћете чути настало је 2022. године и посвећено је виолинисткињи Каролин Видман, која ће га и изводи.

До краја емисије МУЗИКА ВИВА чућете и композицију Завијање шпанског композитора Микела Уркизе. Овај аутор, рођен 1988. године долази из Баскије, а за своја дела говори да су конципирана тако да „једна идеја сакрива другу, споредни елементи постају централни а оно што делује озбиљно постаје шаљиво“. Овакав приступ омогућио му је да постане препознатљиво лице на савременој европској сцени, те су његова дела интерпретирали бројни ансамбли посвећени савременој музици.


Уредница емисије: Ивана Неимаревић.

 

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом