Директан пренос са Фестивала ране музике у Утрехту

У недељу, 29. августа, завршавамо циклус директних преноса из серијала „Летњи фестивали” концертом француског контратенора Филипа Жарускија и ансамбла Арпеђата под уметничким руководством Кристине Плухар.

Ови уметници ће представити програм испуњен дворским аријама из седаманестог века, у којима је посебна пажња била придавана експресивности текстуалног предлошка. Ова префињена уметничка форма, позната под француским називом „air de cour" била је идеални медијум за исказивање деликатних емоција. Њена популарност убрзо се проширила и на околне европске земље, па су „дворске арије" почеле да се појављују и на шпанском и италијанском језику, у делима композитора као што су Гедрон, Боесе и Мулиније.

Пјер Гедрон је имао важну улогу у настанку ових „дворских арија"; оне су првобитно биле писане као сегмент целовечерњих балета на двору Анрија IV и његовог наследника Луја XIII, када су плесне нумере алтерниране са вокалним ресијима и аријама. Са пратњом на лаути или теорби, ове арије које су могле бити „air tendre", односно „нежне арије", или „air sérieux" - „озбиљне арије", постале су омиљени жанр у француским аристократским круговима и неретко, сугестивно средство комуникације у окружењу префињеног дворског укуса, али и опасних интрига.

Уреднице преноса: Јелена Дамјановић и Ивана Неимаревић



Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом