Читај ми!

Настава историје на тесту

О прошлости ради будућности

Настава историје у средњим школама спроведена на нови реформисани начин доноси опасност да свест младе генерације престане да формира школа и да ту улогу преузму улица, штампа, политика, интересне групе и међународни фактори. Тако се осиромашују национална и критичка свест, а то је „први корак ка добровољном сужањству".

Ово је поента петиције коју је Влади недавно упутила група историчара, наставника и професора, са захтевом да се - као штетан по младе генерације - хитно укине реформисани програм наставе историје.

Министарство просвете је одбацило оптужбе, а Завод за унапређење образовања најавио скору анализу резултата „реформисаног програма" историје. У међувремену, развила се јавна полемика о третману, садржају, принципима и методама учења историје у нашим школама.

Како учити историју, који су циљеви и жељени исходи наставе и шта то све значи за државу и друштво, тема је и ове емисије Речено и прећутано. О томе говоре Небојша Јовановић, историчар, уредник за историју у Заводу за уџбенике, и Александар Тодосијевић, председник Удружења за друштвену историју „Euroclio".

Уредник и водитељ емисије је Радован Пантовић.

 

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом