Медијска транзиција у глобалном селу

Новинарство између бизниса и достојанства

Медији су у овом веку ушли у процес транзиције и она мења традиционалне представе о јавној комуникацији. Мењају се начини и облици масовног комуницирања, али и сами актери, медији и публика, као и њихове позиције, међусобни односи и везе. Постављају се нова питања. Да ли медији само интерпретирају или и креирају паралелну стварност и да ли уместо стварног настаје један симулирани свет?

Корпоративни лобији (који у свима нама виде само потрошаче) и политички лобији (који виде само гласаче) форсирају симулакруме и отварају пут за таблоидизацију и свакојаке медијске манипулације. На новинарима је да одбране достојанство професије и профиту и моћи супротставе истину и етику.

Како? О томе је Радио Београд 2 пред крај прошле године, у сарадњи са Сајмом медија, организовао серију дебата под називом „Медијска транзиција у глобалном селу". У емисији Речено и прећутано преносимо једну од тих дебата у којој су учествовали угледни новинари: Љубинка Милинчић, главни уредник Спутњика; Зоран Пановић, бивши главни уредник Данаса; Зоран Станојевић, уредник сајта РТС-а.

Уредник емисије и модератор дебате коју репризирамо је Радован Пантовић.

 

 

 

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом