Речено и прећутано: Ријалити и његова природа

Шок шоу

Шоу Џерија Спрингера, легитимно највећи „треш" на телевизији, угашен је недавно после тридесет година емитовања на америчком Ен-Би-Сију. У златно Џеријево доба ријалити програми у Америци деловали су чедно као опуштено листање таблоида. Почетком овог века, међутим, ријалити се променио и постао ултимативни облик ТВ забаве.

У новој фази ријалити формат је масовном присутношћу и гледаношћу врло брзо спрао жиг срама и стекао мејнстрим статус. Звезде ријалитија постале су брендови вредни стотинe милиона долара. Што су били бизарнији, расла је њихова популарност и скакала цена. Тако је промовисан нови концепт стицања славе, али и нови модел медијске културе.

Утицај ријалитија на обликовање вредносних ставова публике, на њене поступке, одлуке и понашање, није до краја истражен. Јасно је да у ријалити углавном улазе обични људи и естрадне личности. Не и људи из виших, елитних и владајућих слојева друштва. Али, пре две године десио се преседан, када је у Америци „лик из ријалитија" склизнуо у „главни ток" и нашао се у Белој кући.

У светлу ових чињеница и напредовања домаћег ријалитија о природи, привлачности и ризицима које носи ријалити за Речено и прећутано говоре: позоришни редитељ Љубиша Ристић, ТВ аутор и креативни директор РТС-а Борис Миљковић и медијски теоретичар, доцент на ФДУ Влатко Илић.

Уредник и водитељ емисије је Радован Пантовић.

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом