Културни кругови: Златни пресек
У првом делу емисије упознаћемо вас са културним актуелностима, а затим следи тематски део "Златни пресек", посвећен визуелним уметностима.

Autor:
Група аутора
Централна културно-уметничка емисија Радио Београда 2. Како би што успешније повезивали информативну и аналитичку компоненту говора о култури у јединствену целину и редовно пратили ритам културних збивања, Кругови имају магазински карактер. [ детаљније ]
Београд Јована Бијелића је назив изложбе Симоне Чупић, професорке на Филозофском факултету Универзитета у Београду, којом је она покушала да истакне на који начин је Белићев живот у главном граду тадашње Краљевине Југославије утицао на његово уметничко профилисање. Симона Чупић издваја две сликарске целине које је назвала Београдска реалност и имагинарна Босна и Грађанска етикеција и боемски немар. Анализирајући поменуте сегменте рада Јована Бијелића тако да их посматра не само као сликарске целине настале у одређеном друштвеном тренутку већ и као информације које нам нуде слику о одређеном интелектуалном окружењу и социјалним превирањима тога времена, Симона Чупић нуди другачији угао посматрања рада овог уметника, који ће представити у данашњем Златном пресеку.
Са друге стране, у последњој седмици трајања изложбе Пит Мондријан. Случај Композиције II, у Народном музеју је одржан разговор који се бавио преломним изложбама одржаним деведесетих година, међу чијим ауторима су и професори Јерко Денегри и Мишко Шуваковић. Њихове кустоске позиције утицале су на контекстуализовање радова из тог периода али и на поларизовање ауторских позиција уметника са независне уметничке сцене у Србији. Разговор је имао за циљ да реконструише тумачења критичких позиција уметника који су деловали у "време кризе" (Денегри) и "у ентропијској култури" (Шуваковић), али и теоријске и кустоске ставове као форме политичког говора у неприхватљивом културном и медијском окружењу. Модератор разговора био је Стеван Вуковић, а ми ћемо у данашњој емисији емитовати делове из тог разговора.
Емисију уређује и води Снежана Стаменковић
Коментари