Drugi vek – Sabolč Hajdu

Mađarsku kinematografiju već dve decenije predvode autori koji su stekli ugled na najvećim međunarodnim festivalima.

To je generacija koja se pojavila na sceni 2000/2001. godine i u kojoj su najznačajnija imena Kornel Mundruco ("Beli bog", "Projekat Frankeštajn", "Delta", "Divni dani") Benedek Fligaugf ("Samo vetar", "Materica", "Diler") Đerđ Palfi ("Štucanje", "Taksidermija", "Slobodni pad") i svakako Sabolč Hajdu ("Pipav posao", "Beli dlanovi", "Biblioteka Paskal") koji je za razliku od mnogo poznatijih kolega iz generacije, potpuno sa strane, usamljenički i sa jasnom idejom šta može i šta hoće, stvarao vrlo intrigantnu estetiku koja se bazirala na originalnim idejama, razbijanju tabua ali i na povremenom i jasnom miksu najboljih žanrovskih matrica u skoro svakom ostvarenju. Istovremeno, Hajduove filmove krase beskrajna, gotovo mazohistička iskrenost i beskompromisnost u ostvarivanju autorskih ideja. On ništa neće uraditi po svaku cenu i uvek će tokom dugih priprema za film uraditi nešto što će ga držati u akciji, u treningu. Njegovi junaci su obični ljudi sa apsolutno neobičnim sudbinama, to jest život u svom suštinskom i potpuno ogoljenom obliku.

Za emisiju "Drugi vek" Sabolč Hajdu govorio je o mladalačkom buntu, o učešću u novom mađarskom filmu, o razbijanju tabua, o tome kako snimljena pozorišna predstava može postati kultni film. Posebno se osvrnuo na filmove "Beli dlanovi" koji je njegova porodična autobiografija i na čuveni „Biblioteka Paskal" kao načinu da se apsolutnom nadrealnošću bolje objasni realnost.

Urednik i autor je Nebojša Popović

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво