Teatrologike: Aljban Ujkaj

Važno je da se bolje upoznamo, da komuniciramo na nekom drugom nivou, ne na onom koji nam plasiraju mediji - kaže Aljban Ukaj, glumac koji veruje da je umetnost dobar štit od predrasuda.

Beogradska publika ga je upoznala u predstavi Hipermnezija, koja je bazirana na dokumentarnoj građi. Ona je okupila mlade glumce iz Sarajeva, Beograda i Prištine.
Preko svojih ispovednih priča o detinjstvu i odrastanju, govorili su nam o društvenim okolnostima u kojima su formirani - od raspada Jugoslavije do ratova i brojnih trauma koje su preživeli. Igrao je u Beogradu i u predstavi Izopačeni, a zatim i Romea u predstavi Romeo i Julija, nezavisnoj koprodukciji beogradskih glumaca i glumaca iz Prištine. To je savremena priča o zabranjenoj ljubavi između Srpkinje i Albanca i njihovih zavađenih porodica. Šekspirova tragedija je imala ovdašnje savremeno značenje.
Aljban Ukaj je rođen 1980. godine u Prištini, gde je završio Srednju muzičku školu. Studirao je glumu na Fakultetu dramskih umetnosti u Prištini, u klasi Faruka Begolija do 2001. godine, kada prelazi u Sarajevo gde završava Akademiju scenskih umjetnosti, u klasi Aleksandra Jevđevića. U pozorištu je igrao u predstavama Sarajevskog ratnog teatra, čiji je član, zatim Kamernog teatra 55, kao i u pozorištima u Bosni i Hercegovini, Srbiji, Kosovu i u regionu. Njegov društveno odgovoran umetnički glas razuma snažno odjekuje ovim prostorima.
Autor i scenarista Olivera Milošević
Izvršni producent Selena Pleskonjić
Snimatelj Vladimir Đurić
Montaža Bogdan Čurguz
Reditelj Srđan Ćešić
Serijal je nastao u Hartefakt produkciji.

 

Repriza , 16. avgust 01:45 i 09:30

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво