Teatrologike: Aljban Ukaj, 5-15

Važno je da se bolje upoznamo, da komuniciramo na nekom drugom nivou, ne na onom koji nam plasiraju mediji - kaže Aljban Ukaj, glumac koji veruje da je umetnost dobar štit od predrasuda.

Beogradska publika ga je upoznala u predstavi Hipermnezija, koja je bazirana na dokumentarnoj građi. Ona je okupila mlade glumce iz Sarajeva, Beograda i Prištine.
Kroz njihove ispovedne priče o detinjstvu i odrastanju govorili su nam o društvenim okolnostima u kojima su formirani - od raspada Jugoslavije do ratova i brojnih trauma koje su preživeli. Igrao je u Beogradu i u predstavama Izopačeni, a zatim i Romea u predstavi Romeo i Julija, nezavisnoj koprodukciji beogradskih i glumaca iz Prištine. U savremenoj priči o zabranjenoj ljubavi između Srpkinje i Albanca i njihovih zavađenih porodica. Šekspirova tragedija je imala ovdašnje savremeno značenje.

Aljban Ukaj je rođen 1980. godine u Prištini, gde je završio Srednju muzičku školu. Studirao je glumu na Fakultetu dramskih umetnosti u Prištini, u klasi Faruka Begolija do 2001. godine, kada prelazi u Sarajevo gde završava Akademiju scenskih umjetnosti, u klasi Aleksandra Jevđevića. U pozorištu je igrao u predstavama Sarajevskog ratnog teatra, čiji je član, zatim Kamernog teatra 55, kao i u pozorištima u Bosni i Hercegovini, Srbiji, Kosovu i u regionu. Njegov društveno odgovoran umetnički glas razuma snažno odjekuje ovim prostorima.

Autor i scenarista Olivera Milošević
Izvršni producent Selena Pleskonjić
Snimatelj Vladimir Đurić
Montaža Bogdan Čurguz
Reditelj Srđan Ćešić
Serijal je nastao u Hartefakt produkciji.

Repriza, 27. februar u 02:05 i 10:05

Коментари

Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
C.T. Toraksa
Поштујте правила пре давања крви на анализу
Adaptacija
„Буђење пацова“ – ново рухо филмског класика Живојина Павловића
slobodan izbor ishrane
Главни град Финске избацује месо како би заштитили климу, осим у ретким изузецима
Prijava za kviz Slagalica
Пријавите се