понедељак, 24. феб 2020, 21:55
Trinaest nemogućih: Višak realnosti, 2-4
Nadrealisti su prvi umetnici uz čije je delo srpska kultura početkom dvadesetog veka ozbiljno uhvatila korak s najmodernijim svetskim zbivanjima nakon dugo vremena.
Zašto su nadrealisti bili zaneti najradikalnijim, najavangardnijim idejama koje se javljaju kod stvaralaca nadrealizma u Francuskoj? Kako komuniciraju sa Bretonom? Na koji način srpski nadrealisti utiču na francuske? U kojim se publikacijama u Francuskoj i na koji način pominju Beograd i srpski nadrealistički stvaraoci? Zašto je po svom društvenom angažmanu nadrealizam prvi umetnički pokret drugačiji od svih ostalih do tada? Kakav je bio odnos prema ratu francuskih nadrealista, a kakav naših, budući da su Francuzi bili učesnici rata, a naši su bili đaci tokom Velikog rata? Kakav je odnos Rastka Petrovića, takođe, francuskog đaka, i njihovog bliskog saradnika prema njihovoj teoriji o automatskom pisanju? Zašto je došlo do približavanja levoj ideji i komunističkoj partiji? Kako francuski nadrealisti reaguju kada u Srbiji počinje hapšenje srpskih nadrealista?
U emisiji govore Anri Bear, profesor na Sorboni i osnivač Centra za nadrealizam, čuveni francuski filozof Žan Pjer Faj, mr Biljana Andonovska, dr Branko Aleksić, stručnjak za nadrealizam (Pariz) i profesor Dejan Bogdanović, nećak nadrealiste Dušana Matića.
U emisiji govore Anri Bear, profesor na Sorboni i osnivač Centra za nadrealizam, čuveni francuski filozof Žan Pjer Faj, mr Biljana Andonovska, dr Branko Aleksić, stručnjak za nadrealizam (Pariz) i profesor Dejan Bogdanović, nećak nadrealiste Dušana Matića.
Kamera: Petar Vujanić
Montaža: Ksenija Savićević
Novinari-istraživači: Nataša Drakulić, Tatjana Cvejić, Krstina Đuković i
Marija Tošić
Scenario i režija: Valentina Delić
Repriza, 25. februar u 05:55 i 13:55
Коментари