Да можда не- Музички идентитет Срба, свилен конац

Музички идентитет Срба - свилен конац

Како музика гради идентитет народа и какву је улогу имала музика у српској историји? Да ли су наше песме само наше или смо се напајали из истих извора као и остали око нас? Да ли је музиком Европа одавно ушла у наш мелос, а у којој мери се под оријенталним утицајем пева "пусто турско"?

Ко још зна да је један исти човек написао песме: У лијепом старом граду Вишеграду, Кад си била мала Маре, као и Стани, стани, Ибар водо... Песме Драгише Недовића, из Крагујевца су уткане у национална бића Срба, Хрвата и Бошњака, а тога нико није свестан и никоме не смета.
Док су српски војници у Првом светском рату певали Тамо далеко, у Другом светском рату По шумама и горама, у ратовима деведесетих истакли су се певачи попут Баје Малог Книнџе, а са супротстављених страна Марко Перковић Томпсон и Билал Боснић.
Да ли смо забринути за свој идентитет када слушамо новокомпоноване фолк песме или су теме тих песама само одраз стварности? Да ли су сексизам, наркоманија и криминал доминантна тема популарне музике?

У емисији Да Можда Не ауторке Оливере Ковачевић, говоре:
Нена Кунијевић, музички уредник РТС-а,
Милутин Поповић Захар, композитор,
Предраг-Цуне Гојковић, естрадни уметник,
др Мирјана Закић, етномузиколог и председница жирија Сабора трубача у Гучи.

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво