Излазак из учионице

Колико су вам пута родитељи рекли: књигу у руке, пази на часу, загреј столицу или ништа неће бити од тебе. Али, шта ако се нека знања боље стичу кад се остави књига, устане из столице, па и изађе из учионице?

Последњих деценија се широм света праве напори да се применом методе активног учења умање грешке које могу настати у процесу образовања. Ова метода подразумева постављање питања, посматрање, експериментисање и теоријско расуђивање, тј. учење којим се ученицима пружа прилика да понове искуства и резоновања великих научника. За то је потребно да се користи шири простор од учионице и лабораторије за физику. Потребни су ходник, двориште, кров, фасада, тераса, да би се уградили уређаји и елементи који омогућују пресликавање, демонстрацију и студирање физичких појава и тако изазивају асоцијације и подстичу интересовања и питања.

То се може постићи ако се школска зграда и њена околина користе као лабораторија и тродимензионални уџбеник природних наука. Управо тиме се од 2005.г. бави пројекат ''Подстицајна околина за учење природних наука'', којем се у 2011.г. придружила и ОШ ''Ђорђе Крстић'' из Београда. У емисији учествују координатор ПОКО пројекта проф. Мирјана Поповић Божић и наставник физике Љиљана Иванчевић и ученици ОШ "Ђорђе Крстић".

Уредник емисије: Тамара Вешковић

Редитељ емисије: Оливера Костић

број коментара 0 Пошаљи коментар