Šta se trenutno radi na gradilištu Fruškogorskog koridora

Najznačajnija investicija ne samo u okolini, već i za celu Srbiju je izgradnja Fruškogorskog koridora. Ekipa RTS-a posetila je gradilište na kojem radi više od 300 radnika na dva građevinski najzahtevnija objekta na koridoru- tunelu ispod Fruške gore i novom mostu preko Dunava.

Povezaće Bačku, Srem, Mačvu, ali i Zapadnu Srbiju sa Bosnom i Hercegovinom. Na ovom mestu, izgradiće se novi Fruškogorski most.

Ovo je pomoćni most koji se nalazi na deonici 3 fruškogorskog koridora, a koji će poslužiti za izgradnju glavnog mosta preko Dunava. Sa pristupnim konstrukcijama, on će biti dugačak 1,7 kilometara i spojiće Petrovaradinsku i Kaćku obalu.

"U ovom trenutku se rade šipovi, ti šipovi su urađeni otprilike 58 komada od ukupno 387, širine jedan i po metar, dužine od 17 do 36 metara, tako da ovaj most nam je izuzetno značajan, i zato smo krenuli prvo sa ovim mostom, paralelno sa time radimo na ulaznim portalima i ukupnoj stabilizaciji terena za izgradnju tunela Iriški venac", kaže Aleksandar Antić, direktor Koridora Srbije.

Najduži tunel u Srbiji, imaće dve cevi duge gotovo 3,5 kilometara.

"Neka naša procena je da za probijanje tunela nam treba negde oko 900 dana, to treba uzeti u obzir kao neki objektivni cilj, uzimajući u obzira da imamo najduži tunel u Srbiji. Mi ćemo ići sa četiri napadna mesta, a to je otprilike 7000 metara koje treba izbušiti i probiti te dve cevi", navodi Aleksandar Antić, direktor Koridora Srbije.

Iz kineske firme CRBC, koja je izvođač radova, tvrde da rokovi za izgradnju neće biti probijeni.

"Vremenski uslovi nam dozvoljavaju da ispunimo ono što smo planirali i nemamo nekih većih problema sa kojima se suočavamo. U ovom trenutku imamo nešto više od 300 radnika, koji su angažovani na oba aktivna gradilišta u ovom trenutku i preko 120 komada mehanizacije i opreme, naravno, taj broj će se uvećavati sukcesivno kako nam projektna dokumentacija i dinamika budu diktirali tempo", kaže Milijan Milić, predstavnik izvođača kineske firme CRBC.

Tunel će rasteretiti saobraćaj i smanjiti zagađenje u nacionalnom parku, ali i naseljenim mestima.

"U saobraćajnom smislu, on će pre svega izmestiti saobraćaj i rasteretiti urbana područija Novog Sada, Iriga i Rume, i u onom turističko-ekološkom smislu, on će izgradnjom tunela Iriški venac, pre svega, rešiti problem tranzitnog saobraćaja koji imamo u ovom trenutku preko Fruške Gore. I sa druge strane otvaramo jednu široku perspektivu za sve turističke sadržaje, koje Fruška Gora može da pruži", kaže Aleksandar Antić, direktor Koridora Srbije.

"To je važan posao pre svega za Novi Sad, jer će deo tog koridora biti i most koji će sa Limana prelaziti na stranu Sremske Kamenice, tako da će se Novi Sad značajno i u tkivu grada, i kada je reč o spoljnom teretnom saobraćaju rasteretiti", navodi Igor Mirović, predsednik Vlade AP.

Vrednost investicije je 715 miliona dolara. Radovi su počeli pre nešto više od godinu dana, a rok za završetak koridora je tri godine.

уторак, 30. април 2024.
18° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво