Plan prve linije metroa pred građanima

U zgradi gradskih sekretarijata na javnom uvidu je prva linija gradskog metro od Makiškog polja od Ade Huje i dalje prema Mirijevu. Građani mogu čuti stručna objašnjenja ili dati primedbu. Za sada se najviše njih odnosi na linije, koje, kako tvrde, ne prolaze tamo gde su zaista potrebne, gde su fakulteti, škole, bolnice.

Ko ume da čita planove ili se snalazi u prostoru, može do petka da sazna sve podatke o prvoj liniji metroa od Makiškog polja do Mirijeva u zgradi Gradske uprave u Ulici 27. marta. Bar prema našoj anketi građani bi to rado pogledali.

Demografske potrebe, tokovi putnika, mesto stanovanja i rada, razvoj grada, sve je to sagledano kroz pet velikih studija.

Definitivno, Makiš je ubedljivo najbolje mesto za depo, odnosno smeštaj i popravku vozila sa sve tri linije. Tu je i železnica za dopremu materijala, kargo i ranžirni centri, ali biti i veliki parking i okretnica za prigradske i gradske autobuse. Neće dolaziti u centar.

"To je ukupno 600 polazaka ili 600 autobusa, znači 1.200 autobusa manje će tokom dana proći kroz Savsku ulicu", kaže Slavko Kantar, direktor preduzeća "Beogradski metro i voz".

Kroz Makiš će prolaziti i linija gradskog voza, a sve će podstaći razvoj ovog dela grada. Na tri metro linije biće 60 do 65 stanica, koje će pokrivati oko tri i po hiljade sadašnjih stanica prevoza. Gde će biti, blizu tržnih centara, kvartova, saobraćajnih čvorišta, nije metro čarobni štapić, ali...

"Veoma je važno da pokupimo sva presedačka mesta, tamo gde imamo najveću razmenu putovanja da ta pokrijemo metroom. Treba da pokrijemo naselja i tržne centre", kaže Kantar. 

Osim kopanja u dubinu široki su zahvati za stanice metroa. Ponegde 40 puta 70 metara. Gradiće se dve do dve i po godine, pa ne bi smele da izgradnjom remete saobraćajne tokove i koliko god je moguće i životne.

"Imamo primer Banovog brda, gde stanica ne može biti direktno ispod Požeške ulice, nego ćemo izgradnju stanice pomeriti na ivicu parka, naravno kad se završi stanica, park će se vratiti", kaže Kantar. 

Ako stanice baš i ne može do stana, fakulteta, bolnice, marketa, metro će nas približiti presedanju. Bitno je da se poveže sa četiri gradske linije voza i tri prigradske: za Mladenovac, Lazarevac i odnedavno Obrenovac. I prva linija metroa i druga od Zemuna završavaju u Mirijevu. A ukrštaju na Savskom trgu. Zgrada Železničke stanice biće izlaz i ulaz. 

Stanice su udaljene kilometar, da bi se postigla brzina od 37 kilometara na sat. Da su upola bliže stanice i brzina bi bila upola manja. A to nije metro.

div id="adoceanrsvdcfhklggd">