Džipovi i brza vožnja zabranjeni za mlade, od jeseni najstroža pravila

Mlade vozače od jeseni čekaju brojna nova pravila. Neće moći da upravljaju vozilom u periodu od 23 časa do šest časova, na auto-putu moći će da voze maksimalno 110 kilometara na sat i neće moći da upravljaju vozilom čija snaga prelazi 80 kilovata.

Nova pravila za vozače sa probnom dozvolom trebalo je da važe od 3. aprila. Međutim, primena tih propisa odložena je za septembar. Aleksandar Radenković ispred Uprave saobraćajne policije kaže da su razlozi za to isključivo ekonomske prirode.

"Ukoliko bismo počeli sa izdavanjem probnih dozvola na novim obrascima od 3. aprila, kako je bilo planirano, veliki broj tih obrazaca bi bio rashodovan, što je u ovom trenutku veliki trošak za MUP. Zbog toga je doneta odluka o minimalnom odlaganju, odnosno da će od 2. septembra biti izdavane vozačke dozvole na novim obrascima i to ne samo za putnička vozila, već i za motocikle, što je promena", rekao je Radenković.

Prema novim izmenama, vozačka dozvola će važiti najmanje dve godine za osobe kojima bude izdata sa 19 godina.

Onima kojima bude izdata pre 19. godine, probna vozačka dozvola će trajati do navršene 21. godine.

Osim toga, postoje i druga ograničenja koja se odnose vozače početnike.

"Vozači sa probnom vozačkom dozvolom neće moći da upravljaju vozilom u periodu od 23 časa do šest časova, s obzirom na to da je najveći broj njih stradao upravo u tim noćnim satima. Vozači koji budu upravljali sa probnom vozačkom dozvolom pre navršene 18. godine moraće da imaju pratnju nekog ko je ima vozačku dozvolu B kategorije najmanje pet godina, a oni koji budu stekli vozačku dozvolu sa navršenih 18 godina, neće morati da imaju pratnju u vozilu", istakao je Radenković. 

Što se brzine tiče, na auto-putevima će najveća brzina za početnike biti 110, a na moto-putevima 90 kilometara na čas.

Zabranjena je upotreba mobilnih telefona i "hends-fri" uređaja.

Takođe, mladi vozači neće moći da upravljaju vozilom čija snaga prelazi 80 kilovata, osim u pratnji člana porodice koji ima pet godina vozačkog iskustva.

Statistika kaže da su vozači početnici u toku prošle godine učestvovali u 1.150 saobraćajnih nezgoda, od kojih su izazvali oko 800, a život je izgubilo osam mladih sa probnom dozvolom, što je oko pet odsto ukupnog procenta poginulih vozača. 

Od ponedeljka pojačana kontrola brzine 

Od 1. aprila počinje akcija pojačane kontrole brzine pod pokroviteljstvom međunarodne organizacije TISPOL (Mreža saobraćajnih policija Evrope) i trajaće do kraja nedelje.

„Kada je reč o nezgodama sa poginulima, u gotovo 50 posto slučajeva kao jedan od uticajnih faktora se javlja neprilagođena brzina. U Srbiji je to i najčešći prekršaj", dodao je Radenković.

Sredinom marta je u okviru iste organizacije sprovedena i pojačana kontrola vezivanja bezbednosnih pojaseva. Rezultati pokazuju da tokom sedam dana akcije na putevima u Srbiji 20.000 učesnika u saobraćaju nije vezalo pojas, a od toga 2.000 njih na zadnjem sedištu vozila.

"Prošle godine, 75 odsto putnika na zadnjem sedištu je izgubilo život zbog nekorišćenja pojasa. Taj podatak daje pun legitimitet da i u narednom periodu maksimalan fokus bude na ovom prekršaju, uz kontrolu brzine i alkoholisanosti, tako da ćemo biti maksimalno dosadni", zaključio je Radenković.

broj komentara 32 pošalji komentar
(ponedeljak, 01. apr 2019, 10:43) - anonymous [neregistrovani]

Eх да је среће

Да је среће кажњавали би те једном дневно!!! Док не осетиш по џепу памети нема. Радиш ноћу? Па то "П" смета само твом егу. Тих који нису огребали ауто је највише изгубило живот, другар једном је довољно, зaто и постоји закон.

(nedelja, 31. mar 2019, 22:26) - Nenad [neregistrovani]

Nista novo

Ja ovde nisam video nove propise. Sve je ovo vazilo i pre 5 godina kad sam ja poceo da vozim. Samo, da vam kazem gospodo - nisam postovao ove vase kretenske propise. Vozio sam nocu sa probnom dozvolom, nisam imao nikog uz sebe od starijih, nisam nosio "P" osnaku itd. Za vreme vazenja probne dozvole nisam auto ni ogrebao, nisam napravio nijedan prekrsaj, osim onog, kada ste prilikom rutinskog zaustavljanja radi alko-testa (koji je naravno bio negativan) utvrdili da vozik nocu i to bez p oznake, za sta sam kaznjen novcano i kaznenim bodovima. Srecom, samo ste me jednom "uhvatili" pa sam uspeo da dobijem redovnu dozvolu a da ne izgubim posao koji je zahtevao nocne izlaske na teren.

(nedelja, 31. mar 2019, 21:48) - anonymous [neregistrovani]

Mito

Zasto za decu koja zavrsavaju saobracajnu skolu, smer; mehanicar, limar, ....ne vazi ovaj zakon.
2) Da li mislite da ce roditelj nakon zavrsenog posla , mrtav umoran, da ima strpljenja da sedne sa detetom i vozi .

(nedelja, 31. mar 2019, 19:39) - Bezbednost [neregistrovani]

Zakon

Koje izmislio i napisao ovaj zakon, nije razmišljao o mladim ljudima i njihovim potrebama... Kako da se zaposli neko sa probnom dozvolom,
Kao instruktor vožnje radim već 16 godina ,samo nešto izmišljaju i uvode neke propise,i sve na štetu tih mladih ljudi...
A i dalje kandidat nesme za vreme obuke da vozi na autoputu.najveća glupost...
Slažem se da se pooštre sankcije, ako neko napravi prekršaj nek bude kažnjen i nek mu se oduzme vozačka dozvola...
Ali ovako stavljati sve u isti koš....nije rešenje...

(nedelja, 31. mar 2019, 18:47) - anonymous [neregistrovani]

Smesno

Svi traze Problem tamo de ga nema, i izmisljaju neka Nova pravila koja nicemu ne vode. Prvi problrm su losi putevi, koji su pravljen uzani pre 100 godina za ficu i jos ako se ispred tebe nacrta neki kamion ima da udises kilomtrima njegove izduvne gasova i to navede vozaca da pretice i izazove sobracajku drugi Problem je losa signalizacija, pre neki dan sam vozio kroz Krusevac hteo sam na Auto put za Beograd, verujte mi od Vrnjacke Banje nigde nisam naisao na signalizaciju gde se skrece za Auto put ili je ona tako namestena da moze da se vidi samo ako ides pesaka, bio sam prinudjen da stanem i pitam prolaznike, a sta ako se neki stranac nadje u takvoj situaciji.Resite ova dva velika problema i nece nam trebati nikakve sankcije za mlade ili stare vozace.

(nedelja, 31. mar 2019, 17:31) - anonymous [neregistrovani]

A vozači kamiona

A šta reći za vozače kamiona,koliko su oni visoko u odnosu na druge,i još nesto,niko ne pominje loše puteve i udarne rupe, koliko su one uzrokovale udesa,pogibija,treba uvesti rigoroznu kontrolu,ali isto tako da važi i za putera koji održavaju puteve

(nedelja, 31. mar 2019, 17:14) - Baba B [neregistrovani]

Kazne !

Bez kazne nema pravde a potom ni slobode!
Kod nas šepa saobracaj kao i ostalo jer još u nama zivi samoupravljanje i ono kako da kaznim drugara ili rodjaka kojeg sam zaposlio kao sebi počinjenog.

Zato, Prvo zakon treba da kazni šefa a zatim, šef da kazni sebi podčinjene pa tako sve do policajca koji onda mora kazniti vozača i rešena stvar.

Ali kako dobiti zakon da kazni šefa!?

(nedelja, 31. mar 2019, 17:09) - anonymous [neregistrovani]

Хаос

Ово је стварно страшно више са младим возачима. На крају ће да заврше курс вожње са 16-18 година,а неће возити аутомобил који желе до 25 док не буду испунили сва глупа правила без икакве логике. А онда кад крену да возе јаке аутомобиле, жељни гаса а без искуства, има да буде судара и несрећа на претек.
Ако забраните некоме са 20 година да вози џип, нећете ништа урадити. Неко са 20 година вози боље и поштује закон, а неко са 40-50 година вози и не поштује закон. Какве ту логике има уопште?

Уместо сталне репресије и увођења нових правила, боље се позабавите имплементацијом старих и промовисању поштовања закона кроз образовне институције.

(nedelja, 31. mar 2019, 16:55) - Deda D. [neregistrovani]

"Molba" odgovor

Mislim da samo suprotno !
1.Kazniti da se poštuju sadašnji zakoni.
2. Pa onda menjati zakone koji ne funkcionišu.
3. I onda plate rastu same od sebe zato što sistem funkcioniše.

A slažem se da dok se neusaglasimo oko ova 3 pitanja nećemo napred.

(nedelja, 31. mar 2019, 16:38) - anonymous [neregistrovani]

Molba

Molba drzavi da uvedu prvo zapadne plate pa onda zapadne zakone i kazne!
Ja evo zivim u Nemackoj i takvih glupih zakona nema!
Svake godine dolazim u Srbiju i sve je gore sa birokratijom!
Nije ni cudo sto ljudi beze na zapad!