Čitaj mi!

Najrađa kupovina u komšijskoj radnji

Prema istraživanju, kupcima u Srbiji, bez obzira na debljinu novčanika, draža najbliža prodavnica od bilo koje druge. Na drugom mestu je asortiman, a cena je tek treća.

Ako biste anketirali potrošače, većina bi rekla da spada u kategoriju koja ne može da podnese dodatno stezanje kaiša. Ipak, istraživanja pokazuju da je prosečan srpski kupac, često spreman da plati više samo da bi kupovinu obavio u najbližoj prodavnici.

Prema podacima agencije Ge-Ef-Ka, potrošaču je najvažnija blizina prodajnog objekta. Cena robe je na trećem mestu.

Nedeljna kupovina obično je do detalja isplanirana. Tada uglavnom idemo u veće markete, sa podužim spiskom. Sve češće sa digitronom, pa pre nego što i dođemo na kasu, znamo koliko smo potrošili. Ipak, u žurbi, kupovinu je najlakše obaviti u komšiluku.

Građani kažu da su im prilikom kupovine važni vreme koje porvedu u prodavnici, kvalitet i cena proizvoda.

Pravilo ili izuzetak, tek rezultati skorašnjeg istraživanja su pokazali da su nam najvažniji blizina prodavnice, zatim širok asortiman, pa tek onda cena.

Ovi rezultati ne pokazuju ništa o kupovnoj moći, ali potvrđuju izreku da je vreme novac, kažu neki ekonomski stručnjaci.

"Većina ljudi ustvari ceni da je bolje da imaju ili kvalitetno slobodno vreme ili da mogu više da rade i nešto zarade nego da zbog ušteda koje su prilično male na manjim kupovinama provode duže vremena u toj aktivnosti, kaže Aleksandar Stevanović, ekonomista.

Veliki trgovci imaju stručnjake koji znaju kojim marketinškimn trikovima da privuku i zadrže kupca. Tako, recimo, nije slučajno što je voće na ulazu, a hleb na samom kraju prodavnice, pa dok stignete do njega, pažnju vam privuku i artikli koje niste imali nameru da kupite. A na kasi - čokoladice i žvake.

"Izuzetno je važno da se proizvod koji je najtraženiji ili koji se u tom trenutku promoviše nalazi u visini očiju, takođe izuzetno je važno i raspored boja, on treba da bude motivišuć i ujedno prijatan za one koji kupuju", kaže Martina Petrović iz kompanije "Delez".

Male trgovine kao svoj adut vide lokaciju i to je deo njihovog marketinga koji oni moraju da iskoriste.

"Međutim ne smeju ga zloupotrebiti. To znači da te cene, pogotovo osnovnih namirnica, ne treba da budu naduvane zato što im je to na domak ruke ili zato što je to otvoreno, recimo, negde nedeljom popodne", kaže Slobodan Eremić iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije.

I to je za dobru zaradu često i dovoljno. Retko ko za vreme pauze na poslu može da traga za povoljnim cenama. Tada se ulazi u najbližu prodavnicu.

I mnogim penzionerima znače obližnji kiosci, bez obzira na to što u njima ne dobijaju popust.

broj komentara 0 pošalji komentar