Читај ми!

Поникве, први међународни лет

На аеродром "Поникве" код Ужица, јутрос у девет часова и 45 минута, слетео је први авион међународног лета којим је допутовала петочлана привредна делегација из Брисела.

На аеродром "Поникве" слетео је први пословни, међународни авион. 

Уз недавно добијену дозволу за рад, за спортске и пословне летелице до десет места, ово је први комерцијални лет и спуст на 1.830 метара обновљене од, иначе, 3.200 метара дугачке писте аеродрома "Поникве".

Од Брисела до аеродрома "Поникве", представници компаније "Кропс", шестоседном  "Цесном" путовали су два сата и десет минута. До сада им је за путовање до Пожеге, у којој имају  фабрику за прераду воћа, требало неколико сати више.

"У последње четири године долазили смо много пута. Летели смо до Београда или до аеродрома у Краљеву, али путеви до Ужица и Пожеге у много су лошем стању па је путовање било напорно. Овакав начин путовања је другачији, много ефикаснији и за нас од велике помоћи. Ово је сада фантастично", каже Михаел Делбаере ("Crops end Partners").

После 14 година затишја, колико је прошло од последњег лета и вишегодишње обнове аеродрома, овој цивилни лет наговештај је нових могућности ваздушне луке код Ужица, која је спремна да прими и знатно веће летелице.

"Служба контроле летења је спремна и опремљена за прихват ваздухоплова овде на аеродрому, али то зависи од аеродромског предузећа и осталих фактора", каже Бранимир Ћалић, начелник АКЛ "Поникве".

Директор Јавног комуналног предузећа аеродром "Поникве" Саша Савић каже да овакви летови не би били изузетак већ редовна појава, морају да покрену процедуру за отварање повременог и привременог граничног прелача на аеродрому за овакву врсту летова.

Осим тога, до завршетка комплетне инфраструктуре, за коју су потребна додатна улагања, сви летови и спуст на обновљеној писти и током лета од заосталих НАТО-ових мина очишћених писти, биће могући једино у дневно-визуелним условима, односно уз повољне временске прилике.

rts.uzice@rts.rs
+381 31 513 552

број коментара 15 Пошаљи коментар
(четвртак, 24. окт 2013, 21:51) - anonymous [нерегистровани]

cc

@Vojvodina
Sta je bez naknade dato Uzicu? Srusen aerodrom koji je bombardovan bukvalno svaki dan? Za razliku od vojvodine, Uzicu nije dato nista.
Dobar primer su kasarne.
Uzice je kupilo kasarnu od 27 hektara za 5 miliona evra. Subotica je kupila kasarnu od 144 hektara za manje od 2 miliona evra, prodala manji plac i ostatak kasarne im ostaje dzabe. Uzice istu stvar placa 13 puta skuplje nego Subotica, i plus Uzice poklanja deo te kasarne Vladi Srbije.
Dakle potpuno je obrnuto od ove propagande koja non stop dolazi iz vojvodine.

(уторак, 22. окт 2013, 01:04) - anonymous [нерегистровани]

ER Vojvodina ?

Prvo mora da se plati izrada odgovarajuće studije opravdanosti ulaganja. A to košta nekoliko desetina miliona dinara.

(уторак, 22. окт 2013, 01:01) - anonymous [нерегистровани]

Vojvodina

Postoji na aerodromu Batajnica studija za konverziju aerodroma za kargo saobraćaj. Postoji i Odluka Vlade sa tim u vezi.
Vojvodina je uložila iz NIP-a (Nacionalni investicioni program) neka sredstva, ali treba još puno. Niko im ne brani, projekti postoje, neka ulože novce.
Osim toga, postoje aerodromi Sombor, Kovin. Ečka.
Neka se interesuju malo kod ministarstva odbrane, pa neka traže. Kao što je Ponikve dat bez naknade Gradu Užicu.

(уторак, 22. окт 2013, 00:42) - anonymous [нерегистровани]

x

Aerodrom Nikola Tesla je tehnicki u Vojvodini ali za smarace poput tebe to nije dosta nego hoces i trazis nacina da se separatises i razlikujes u nedostatku sustinskih razloga. Kod da ti fali ta usluga aerodroma mnogo se putuje iz Vojvodine avionom a daleko je Tesla suvise su velike udaljenosti u ovoj maloj zemlji na Balkanu.Smaracu.

(понедељак, 21. окт 2013, 23:43) - Reli [нерегистровани]

@@

A šta je tebi problem da Vojvodina dobije aerodrom? I uopšte nije bitno gde će biti aerodrom: Subotici, Zrenjaninu, Sremskoj Mitrovici ili Novom Sadu. I mi smo valjda deo ove Srbije i mi imamo pravo da imamo neke kapitalne investicije. Eto ne postoji niti jedan aerodrom u Vojvodini i baš bi zato jedan i bio od veoma velike koristi!

(понедељак, 21. окт 2013, 22:49) - jovanoviclaka [нерегистровани]

ponikve

bravo za inzenera Draganu Stankovic-Aleksic

(понедељак, 21. окт 2013, 21:46) - anonymous [нерегистровани]

Treba se napredovati.

Voleo bi da Air Serbia pomogne Srpskim aerodromima kad se digne na noge. I da se ulozi u sve Srpske gradove.

(понедељак, 21. окт 2013, 20:45) - anonymous [нерегистровани]

@

@ Kakva vojvodina. Moze li ista u ovoj drzavi da prodje a da se ne pomene ta vojvodina. Ne postoji samo vojvodina u Srbiji pa samo o njoj govori, da se samo u nju ulaze i samo o njoj misli.
Aerodrom Ponikve je izgradjen odavno, pa je rusen svaki dan u bombardovanju, i jos nije ni blizu rekonstruisan u punom kapacitetu.
Ali ono sto je jos vaznije od aerodroma za celu zapadnu Srbiju je autoput Zlatibor Beograd, jer je to putni pravac ubedljivo najoptereceniji u celoj Srbiji, jer je na samo 2 trake saobracaj veci nego na autoputu Horgos Novi Sad.

(понедељак, 21. окт 2013, 20:25) - anonymous [нерегистровани]

Што више то боље

Што више аеродрома,боље за Србију.

(понедељак, 21. окт 2013, 20:11) - anonymous [нерегистровани]

@ A Vojvodina

Ecka, pista je tu, ali potrebno je ulaganje kao i za sve drugo.