Удеси летелица војног ваздухопловства у последње две деценије

Ловачки авион "миг 21" срушио се јутрос током извршења редовног летачког задатка. Подсећамо на удесе борбених и тренажних авиона и хеликоптера који су погађали ратно ваздухопловство у претходних више од две деценије.

Авион "миг 21" Војске Србије срушио се јутрос око 9.00 у рејону села Брасине код Малог Зворника током извршења редовног летачког задатка, саопштило је Министарство одбране.

Војни авион "супергалеб Г-4" пао је 11. априла 2018. године код Ковачице, а погинуо је пилот Роберт Калоци.

Авион Војске Србије "супергалеб Г-4" са двојицом чланова посаде срушио се у априлу 2017. године у селу Слатина код Шапца, а у тешкој ваздухопловној несрећи погинули су пилоти потпуковник Ненад Ћулибрк и капетан Дејан Пандуровић.

Две године пре тога, срушио се војни хеликоптер Ми-17, којим је у Београд транспортована животно угрожена беба из Новог Пазара. У тој несрећи погинуло је седам особа.

Страдала је беба из породице Адемовић из Новог Пазара, пилот мајор Омер Мехић, пилот капетан Милован Ђукарић, заставник Небојша Драјић, механичар летач заставник Иван Миладиновић, лекар Џевад Љајић и анестетичар Мирослав Веселиновић.

У новембру 2013. године, авион "орао" пао је пар стотина метара од центра Мрчајеваца, а пилот је успео да се катапултира и остане без тежих повреда.

Годину дана пре те несреће, преминуо је пилот Горан Савић, који је повредама подлегао након пада авиона војног ваздухопловства "ласта В-54" код Нове Пазове.

Још један "орао" срушио се 3. јуна 2010. године, пао је у Гружанско језеро, а пилот се спасао катапултирањем.

Током припрема за летачки наступ, јула 2009. године, у близини батајничког војног аеродрома срушио се авион типа "миг 29".

Пилот авиона потпуковник Раде Ранђеловић се катапултирао, али је преминуо од последица повреда, а приликом удара авиона у земљу погинуо је и војник Милан Улемек, који је био пожарни у оближњем магацину.

У 2008. години Војска Србије изгубила је два авиона и једног пилота.

У околини војвођанског села Баранда 21. маја мајор Томас Јаник "катапултирао се" из авиона "орао" за време тренажног лета, док је 24. септембра, на аеродрому Батајница живот изгубио потпуковник Иштван Канас у авиону Г-4, приликом припреме за аеромитинг.

У 2004. и 2005. години изгубљен је авион "утва 75" и хеликоптер "газела", чије су посаде преживеле, док у 2006. и 2007. години није било губитака.

Претпоследњег дана децембра 2003. године у центру Крагујевца пао је хеликоптер "газела", а трагедија је избегнута, док је пет особа повређено.

Једанаестог октобра 2003. године, у околини аеродрома Лађевци код Краљева, оштећен је авион "утва-75" приликом принудног слетања, а два члана посаде су повређена.

У околини Ниша, 2002. године, изгубљен је хеликоптер "газела", чија су два члана посаде успела да преживе.

Крајем октобра 2000. године, у околини аеродрома у Голубовцима код Подгорице, изгубљен је авион "супергалеб Г-4", али су се два пилота спасила "катапултирањем".

Трагедија се догодила 20. марта 2000. године, када су на аеродрому Ковин, у удесу школског авиона "утва 75", погинули капетан прве класе Стевица Жарков и поручник Дејан Радовановић.

Први удес након бомбардовања догодио се 14. августа 1999. године, када је авион Ан-26 принудно слетео на цивилни аеродром у Сурчину без извученог стајног трапа. Посада је остала неповређена, али је авион због оштећења расходован и коришћен за резервне делове.

четвртак, 28. март 2024.
21° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво