Читај ми!

Да ли ће нови закон ставити тротинете на своје место

Све популарније превозно средство, тротинети ће своје место добити у новом закону о безбедности у саобраћају, који би требало да буде завршен до краја године. Дотле, важне су препоруке, тротинетима није место на саобраћајницама. Кад год је могуће треба их возити бициклистичким стазама.

Грађани се већ данима згражавају над снимком електричног тротинета који јури брзином од 80 километара на сат. Од када тротинети уопште могу да иду толиком брзином? Да ли ће нови закон коначно ставити на своје место тротинете и које је то место – тротоар или коловоз?

Од када је купио електрични тротинет, Вукан аутомобилом не иде до града, ни на тренинг. Чак ни тешка спортска торба није проблем.

"Све што може да буде у кругу од да кажемо можда три километра ја бих рекао да је боље тротинетом него било чим другим. Поготову батерија му траје 20 километара тако да то уопште ије проблем. Овако мислим да нема потребе да се пали ауто за релацију до два тру километра, тротинет је баш идеалан за то", каже Вукан Терзић.

Продаја је порасла скоро за трећину. Старосне границе нема.

"Генерално кренула је продаја боље у односу на прошлу годину сигурно да је скочила за неких 20 до 3о одсто.  Генерално оно што гледају што се тиче саме батерије да може да издржи барем неки домет од неких 25 километара, а нешто најбрже што отприлике сами тротинети могу да развију је до 20 километара на сат, што је свакако да кажемо за неке потребе можда и превише", каже продавац Небојша Максимовић.

Закон би требало да буде завршен до краја године

Све популарније превозно средство ће своје место добити у новом закону о безбедности у саобраћају, који би требало да буде завршен до краја године. Дотле, важне су препоруке, тротинетима није место на саобраћајницама. Кад год је могуће треба их возити бициклистичким стазама. 

"Ако вози пешачко бициклистичком стазом не би требало да се крећу брзином већом од 10 километара на сат . Уколико нема у самој инфраструктури бициклистичких стаза препорука је да се вози тротоаром али уз велики опрез јер тротоар је простор који је намењен пешацима и они никако не очекују да ће им неко са свих страна пролазити тротинетом", каже каже Јасмина Милошевић, в. д. директора Агенције за безбедност саобраћаја..

Истиче да је препорука уколико се крећу тротоаром да не смеју ићи брзином која је већа од брзине хода а то је неких 6 километара а сат.

Човек који је тротинет возио по ауто-путу направио је прекршај, кажу стручњаци. Иако вожња електричних тротинета још није законом дефинсиана, законом је прецизно утврђено ко сме да се креће ауто-путем.

У Француској казне и до 1500 евра

"Од првих троптинета који су ишли неких 10 километара на сат, ми већ сада имамо тротинете, такозване е-тротинете који се крећу брзином и већом од 50 километара на сат, зато је врло важно да се они прецизно и јасно дефинишу да бисмо можда као и Холандија која је за њих који иду брже и увела и обавезне регистарске таблице и положен возачки испит и обавезну заштитну опрему", каже Милошевићева.

У Француској ће, изменом закона, тротинетима бити забрањено кретање тротоаром и мораће да се возе или бициклистичким стазама или коловозом. Ако закон прекрше, возаче ће чекати казне од 35 до 1500 евра.

У Аустрији је забрањено коришћење мобилних телефона на тротинету, али је дозвољена која чашица алкохолног пића више, тако да возач неће бити кажњен ако има до 0,8 промила алкохола у крви.

четвртак, 28. март 2024.
20° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво