Дијаспора у бизнису Србије

У Београду је одржана 6. седница Пословног савета за дијаспору Привредне коморе Србије у проширеном саставу, уз учешће 16 представника дијаспоре. На седници су се чули позитивни примери пословања и сарадње коју наши привредници из дијаспоре имају са матицом, али су и јасно дефинисане административне и друге препреке које отежавају инвестиције из дијаспоре.

У уводном обраћању је Раша Ристивојевић, потпредседник Привредне коморе Србије (ПКС), нагласио да су привредници из дијаспоре увек добро дошли, да Привредна комора у њима види партнере и од привредника очекује да се обрате ПКС када год искусе административне, царинске, пореске и друге проблеме у пословању са државом.

Ристивојевић је подсетио да су основи циљеви Привредне коморе, као националне куће Србије, да успешно представи могућности наше привреде на међународном плану и да повеже стране партнере са нашим привредницима. Ристивојевић у дијаспори види развојни ресурс државе – не само због улагања у матицу већ и због могућности да се преко дијаспоре извози у земље из којих привредници долазе.

Игор Матковић, председник Словенског клуба и потпредседник Српског пословног клуба у Русији, говорио је о свом искуству у отварању фабрике за прераду воћа у Младеновцу и дистрибутивног центра у Русији. Он је навео конкретне, углавном административне, препреке које онемогућавају или отежавају освајање огромног руског привредног тржишта - чекање на грађевинске дозволе које се сада добијају у просеку за 275 дана; транспортне дозволе које праве изузетне проблеме у случају када су произвођачи у исто време и извозници; немогућност плаћања у рубљама; непостојање карго саобраћаја због чега нисмо конкурентни у односу на регион.

Васо Љешковић, испред Mirotin Group из Врбаса, представио је сарадњу са италијанском фирмом GeoplantiVivai, водећим произвођачем садног материјала за воћарство. У пролеће 2014. у Врбас из Италије стиже 100 000 садница а производи ће бити пласирани у Италију, Русију, Украјину.

Шест година интензивног истраживања и развоја стручног тима ArtMediaGroup из Београда, фирме нашег повратника из Канаде, резултирало је конструкцијом – невидљивог звучника. Мр Драган Новковић је представио овај производ као револуцију на врло затвореном светском тржишту звучника – уникатан и, што је најважније, произведен у Србији.

Заменик директорке Канцеларије за дијаспору и Србе у региону, Александар Влајковић, инсистирао је на умрежавању свих привредника дијаспоре, на стварању јединствене базе података привредних субјеката у иностранству и нагласио да Канцеларија, поучена искуством, подржава пројекте мале вредности. У трагању за таквим пројектима Канцеларија доста ослушкује локалне самоуправе.  

Александар Влајковић је рекао да ће Канцеларија инсистирати на оснивању Развојне банке српске дијаспоре и Центру за развој пројеката мале вредности.

На седници Пословног савета представљен је и пројекат „Српске куће“ радне групе Министарства урбанизма и грађевине као начин да свет види "лепо лице наше Србије". 

Конгрес српског уједињења Србија поднео је извештај о пројекту промоције здравственог туризма Србије. Од Јелене Стерђевић, председнице Конгреса, чули смо да је 11 бањских лечилишта Србије до сада успешно промовисано у Чикагу, Москви, Паризу и да се интензивно ради да бање Србије уђу у стандардну понуду туристичких агенција широм света.

број коментара 0 Пошаљи коментар